OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du analytiskt lagd, duktig i Excel och samtidigt intresserad av att arbeta med Sveriges mest omtyckta varumärke inom barnmat (Semper) och marknadens snabbast växande brand inom bars (Corny)? Då är den här rollen som kommersiell analytiker hos Semper något för dig! Ansök redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Som kommersiell analytiker hos Semper får du en spännande roll i det svenska kommersiella teamet. Där har de ett arbetsklimat som kännetecknas av en långsiktighet och värme samt en stark vinnarmentalitet. Du är placerad på Sempers huvudkontor i Sundbyberg och rapporterar till Marknadschefen i Sverige.
I rollen hanterar och analyserar du stora mängder marknads- och försäljningsdata i syfte att skapa väl underbyggda analyser och beslutsunderlag för att utveckla Sempers och deras kunders gemensamma affär. I rollen är du Sempers ”Nielsen-expert” och analyserar marknadsdata parallellt med interna försäljningsdata och kundinsikter. Analyser och slutsatser sker i nära samarbete med marknads- och säljteamen, och du kommer att göra analyser för i huvudsak svensk-, men även norsk marknad. I tillägg kommer du att involveras i och driva olika kategoriprojekt, arbeta med grundläggande planogramsarbete, samt ansvara för avdelningens artikelinformationshantering.
Hos Semper erbjuds du:
- En stimulerande och utmanade miljö i ett marknadsledande företag med flera starka varumärken.
- En företagskultur som kännetecknas av flexibilitet, korta beslutsvägar, ett stort individuellt ansvar och en stark värdegrund.
- Möjlighet att växa i bolaget och lära mer om branschen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Vidareutveckla det kommersiella teamets data- och insiktsdrivna arbetssätt genom eget arbete och i samverkan med dina kollegor.
* Löpande uppföljning, analys och rapportering av försäljnings-, marknads- och shopper data, inkluderat sortiments- och konkurrentanalyser.
* Visualisera, automatisera och tillgängliggöra data för såväl interna- som externa stakeholders.
* Bistå teamets produktchefer i arbetet med att avisera och kvalitetssäkra artikelinformation i samband med nyanseringar och sortimentsförändringar.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, exempelvis ekonomi, statistik, datavetenskap eller liknande.
- Är avancerad användare av Office-paketet, framförallt Excel.
- Har en förmåga att analysera stora mängder data och summerar relevanta take-outs.
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Sempers koncernspråk är engelska.
- Ser dig själv som analytiskt lagd, sifferorienterad och noggrann samt att du snabbt sätter dig in i ”nya system".
Det är meriterande om du har:
- Minst 1-2 års relevant erfarenhet från FMCG.
- Erfarenhet av att arbeta med Nielsen IQ, Power BI, ICA Self Serve, SAP.
- Erfarenhet av att arbeta med space-/planogram.
För att lyckas i rollen ser Semper att: Du är en nyfiken, lyhörd och prestigelös individ som är trygg i dig själv och inte tvekar på att ta initiativ till förbättringar eller lösa problem på egen hand. Du är en problemlösare och skapar analyser, är strukturerad och påvisar logisk tankegång för att komma fram till beslut. Du har en förmåga att arbeta med flera uppgifter samtidigt på ett effektivt och korrekt sätt, samt att du kan organisera och prioritera uppgifter och arbeta i en miljö med högt tempo.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work, vilket innebär att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag.
OBS! På grund av semestertider kan det komma att dröja med återkoppling på din ansökan men vi strävar alltid efter att du ska få återkoppling inom 2 veckor. Urval och intervjuer med Academic Work sker löpande, om du blir aktuell för en intervju med Semper kommer det tidigast att ske från V.34 när de är tillbaka från semestern.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om Semper AB: Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg.
Om Hero Group: Sedan 2006 ingår Semper AB i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231