OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en resa där du får möjlighet att bidra till att varumärkena inom Mora Armatur och FM Mattsson blir kundens första val i badrum och kök? Har du en stark kommersiell varumärkesprofil och trivs med både strategiskt och operativt varumärkesarbete på nationell och internationell nivå?
Då kan du vara FM Mattsson Mora Groups nästa Brand & Marketing Manager.
Om tjänsten
Vi söker nu en Brand & Marketing Manager som tillsammans med sitt team arbetar målmedvetet och med starkt kundfokus för att bli kundens förstahandsval för badrum och kök.
Förväntan är att du bidrar starkt till den förändringsresa som just nu pågår och på ett framgångsrikt sätt implementera och leva den strategi som är satt. Målet är att kunder och marknad ska uppleva FM Mattsson Mora Groups varumärkena som attraktiva ur ett designperspektiv, att produkterna är miljö- och hälsosmarta och håller en hög kvalitet och innovation. Man vill gå mot att upplevas mer som ett inredningsföretag för privata och publika miljöer.
Som Brand & Marketing Manager är det ditt ansvar att tillsammans med ditt team vidareutveckla varumärkena FM Mattsson och Mora Armatur nationellt och internationellt. I ditt uppdrag ingår också att proaktivt skapa förutsättningar för ökad försäljning. Du kommer att mätas och följas upp på resultatutvecklingen av varumärkena. Utöver ditt eget team har du nära samarbete med marknadsledning, produktledning och säljorganisation.
Dina huvudsakliga uppgifter;
• Driva utvecklingen av varumärkena FM Mattsson och Mora Armatur
• Utveckla och optimera digitala aktiviteter och digitala plattformar
• Säkerställa optimal timing i samband med produktlanseringar
• Se till att marknadsföringsaktiviteter och material stöder olika behov
• Utveckla aktivitetsplaner och kampanjer över analoga och digitala medier inklusive PR
• Marknadsanalyser
• Ledning och utveckling av marknadsavdelningen
• Bidra i marknadsledningsgrupp
Du kommer till en sälj- och marknadsfokuserad organisation och i ledningsgruppen för varumärken och sortiment finns ett starkt kommersiellt fokus.
Tjänsten kräver att du har möjlighet att resa, i första hand till Stockholm och Danmark, men även resor till andra platser i samband med mässdeltagande kommer att bli aktuellt.
Market Communication ingår i Brands & Product Ranges och tjänsten rapporterar till Manager Brands & Product Ranges. Ditt team på Market Communication består av 7 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen för Brands & Product Ranges.
Tjänsten är placerad på FM Mattsson Mora Groups huvudkontor i Mora. Möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar/vecka kan finnas.
Din profil
Du har en högre kommersiell utbildning, akademisk eller motsvarande, kompletterad med en stark kommersiell marknadsföringsbakgrund. Du har din erfarenhet från B2B- och B2C. Företrädesvis har du erfarenhet av taktisk och strategisk marknadsföring av konsumtionsvaror eller tekniska produkter. Har du dessutom kommersiell erfarenhet av försäljning och marknadsföring av produkter inom VVS, kök och/eller badrum kan det vara meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring.
Du har mångårig erfarenhet som ledare och chef och har förmågan att inspirera, engagera och utveckla individer och team. Som ledare är du tydlig och kommunikativ, ger styrning samt är inkluderande och ödmjuk. Tvärfunktionellt samarbete i organisationen är du van vid och trivs med.
Du har en mycket god stilistisk förmåga och din engelska är mycket god i både tal och skrift. Du har också en hög IT mognad.
Vi tror att du blir framgångsrik i rollen om du har ett starkt affärsmässigt fokus, en god analytisk förmåga, är lösnings- och målorienterad. Du är driven, engagerad, noggrann och strukturerad. Självklart har du en mycket god förmåga att bygga långsiktigt goda relationer både internt och externt, på olika nivåer. Du trivs i sociala sammanhang och är prestigelös och tar med en positiv attityd och humor till arbetet.
Facklig kontaktperson för unionen är Kerstin Resar Hinders, tel 0250-59 60 59.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-01-06.
Välkommen att kontakta Louise Junghahn på Crozz på 0703-27 27 02 eller louise.junghahn@crozz.se vid frågor kring tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om FM Mattsson Mora Group
FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa och Hotbath. Koncernens vision är att vara kundens första val för blandare i badrum och kök. Verksamheten omsatte över 1,4 miljard kronor och har över 500 anställda. FM Mattsson Mora Group är ett företag som tänker utveckling och med ett ständigt framåtdriv. Företaget andas ledande teknik, hållbarhet och miljövänlighet. Vi jobbar med att hitta lösningar för den moderna vattenförbrukningen i form av innovativa och spännande produkter och tjänster.
www.fmm-mora.com