Kommersiell Business Controller till BabyBjörn

Arbetsbeskrivning



Om rollen

I din roll kommer du att vara drivande i att sätta upp en struktur och processer för affärscontrolling fokuserat på de kommersiella delarna av verksamheten. Du driver själv hela controllingprocessen, från analys och målsättning till uppföljning, resultat och kommunikation med dina intressenter i organisationen så att verksamheten kan fatta välgrundade, affärsmässiga beslut. Dina fokusområden kommer att vara:

Försäljning och lönsamhet - stödja och driva försäljnings-, lönsamhets- och marknadsanalyser lokalt och globalt med stort fokus på digital försäljning. Du kommer initialt att fokusera på att bygga struktur för löpande lönsamhetsuppföljning på produkt- och marknadsnivå.

Produktutveckling - proaktiva och kommersiella analyser för att stödja framtagande och kontinuerlig utveckling av lönsamma och innovativa produkter.

Klassisk kostnadsuppföljning - du stöttar organisationen i kostnadsuppföljning och arbetar med att långsiktigt förbättra vår kostnadsstruktur.

I din roll kommer du att arbeta brett och med många kontaktytor inom organisationen. Du rapporterar till CFO och har ett nära samarbete med CFO, CEO och affärsområdesansvariga. Din placering kommer att vara på BabyBjörns ljusa och trevliga huvudkontor i Solna.

Din erfarenhet

Vi söker dig som har en examen inom ekonomiområdet från högskola eller universitet. Du har tidigare erfarenhet av kommersiell Business Controlling och har arbetat som affärsstöd och med analyser inom digital varuhandel och mot sälj och marknad. Har du även arbetat med Business Controlling för landsenheter samt med controlling kopplat till Performance Marketing är detta meriterande. Likaså är erfarenhet från internationella organisationer en merit. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och trivs i en internationell och multikulturell miljö. Vi söker dig med mycket god erfarenhet av att arbeta i Office Paketet och med Excel i synnerhet samt erfarenhet av BI-verktyg.

Vem är du?

Du är en person som har ett genuint intresse för affären, är mycket stark analytiskt, och som använder dig av dessa förmågor för att förse din organisation med bästa möjliga underlag för beslut. Vi värdesätter din förmåga att kunna hantera stora mängder data och presentera detta på ett pedagogiskt sätt.

Vi söker dig som delar vår inställning att alla personer i verksamheten ska kunna förstå och ta ett ägandeskap för sina siffor. Här behöver du vara den som kan skapa intresse för ekonomifrågor hos dina kollegor och kommunicera detta på ett sätt som de kan förstå och ta till sig. Då rollen och funktionen inom Business Control är ny hos BabyBjörn behöver du stimuleras och motiveras av att bygga något från grunden och att skapa struktur och system för att du skall kunna stödja verksamheten.

För att lyckas med ditt uppdrag krävs det att du vågar testa nya sätt att göra saker på och kan komma med initiativ, att du kan ifrågasätta och utmana, och att du har styrkan att driva ditt arbete i mål.

Om BabyBjörn

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag med cirka 150 anställda i koncernen, som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter för åldersgruppen 0–3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar. Vi omsätter idag ca 800 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till över femtio länder. Mer information finns på www.babybjorn.com



Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar BabyBjörn med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några urvalsfrågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Forsman på sofie.forsman@wise.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 december 2024

C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024