Kommersiell chef för projekt och försäljning till Siemens

Kommersiell chef för projekt och försäljning till Siemens

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta med kommersiella och finansrelaterade frågor där du får stödja tekniska projektledningen i genomförande av serviceprojekt? Har du erfarenhet av projektledning med tydligt ägarskap? Är du intresserad att ta dig an en ny roll där du får möjlighet att bygga processer och kontaktnät? Då kanske denna roll är något för dig!

Start: December

Ort: Finspång

Uppdrag: Konsultuppdrag 1 år med stora möjligheter till förlängning



Som kommersiell chef för projekt och försäljning kommer du att arbeta tillsammans med Medium Gas Turbine Project & Industrial Steam Turbine Project & Sales Management-teamet och rapportera till chefen för Commercial Project Management i Finspång.

Du tar fullt ansvar för alla kommersiella / finansrelaterade frågor och stöder den tekniska projektledningen i genomförandet av en portfölj av serviceprojekt inom de definierade målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet) och säkerställer kundnöjdhet. Vidare kommer du att stödja försäljningsaktiviteter (t.ex. budförberedelser) och rapportera till säljteamet i Finspång. Då tjänsten är ny kommer du vara med och bygga upp processer och kontaktnät.

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd hos Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens Energy. Uppdraget avser starta i december och löper 1 år, med stora möjligheter till förlängning.

Som kommersiell chef kommer du att:

* Ha det fulla ansvaret för alla kommersiella / finansrelaterade frågor, inklusive men inte begränsat till hantering av redovisning, juridisk, skatt, utländsk valuta och NCM-ämnen.
* Hantera och optimera riktade finansiella resultat med vederbörlig professionell omsorg (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar och finansieringsinstrument)
* Projektplanering och tillhandahålla regelbundna prognoser varje månad
* Förbered kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och se till att kommersiella projektdata är korrekta.
* Se till att projektböcker och register är korrekta, inkl. registrering av sådana i lämpliga system, t.ex. SAV.
* Stöd PM till att identifiera, minimera avvikelser och upprätta en lämplig rapporteringsstruktur. stöder implementeringen av lärdomar i eget projekt och organisationen i allmänhet.
* Stöd PM vid identifiering, utvärdering, bedömning av risker & möjligheter, strategier och insatsaktiviteter.
* Stöd i försäljningsaktiviteter (t.ex. budberäkning, projektupplägg, prognos för orderingång)



Vem är du?

Du har relevant universitetsexamen och har professionell kommersiell kunskap och erfarenhet. Vidare är du analytiskt lagd med erfarenhet av projektledning och dina ledaregenskaper är tydliga där du tar ägande och ansvar. Du har ett eget driv och är van vid att ta eget initiativ och ansvar.

Du har avancerade PC- och systemkunskaper (Excel och SAP föredras)

Meriterande är om du är certifierad enligt CPM@Siemens

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska. Har du goda kunskaper i tyska är det en merit.



Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth på telefonnummer: 011-191897. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb