Kommersiell fastighetsförvaltare till Varbergs Fastighet AB

Kommersiell fastighetsförvaltare till Varbergs Fastighet AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Varbergs Fastighets AB (VFAB) bildades 1970 och är ett helägt dotterbolag till Varbergs Stadshus AB som i sin tur ägs till 100% av Varbergs kommun. Vi ska medverka till utvecklingen av Varbergs kommun genom att bygga, utveckla och förvalta samhällsnyttiga och attraktiva fastigheter samt bedriva parkeringsverksamhet genom våra parkeringshus.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu, i uppdrag till Varbergs fastighet AB, en Kommersiell Fastighetsförvaltare för ett uppdrag som förväntas pågå under 6-12 månader.
Uppdraget innebär att ta ansvar för en fastighetsportfölj om ca 10 stycken kommersiella fastigheter i Varberg (mestadels centrum) med fokus på fastigheternas hyresavtal, kunder och utvecklingsprojekt. Avtalsförhandling och upprättande av hyresavtal samt omförhandling av befintliga avtal ingår också i dina arbetsuppgifter. Du ansvarar för framtagning och uppföljning av budget, prognos och resultat kopplats till driften av fastigheterna. Andra uppgifter som ingår i rollen är att upprätta kalkyler inför investering och/eller beställa hyresgästanpassningar för nya och befintliga hyresgäster.
Det ingår även att biträda Fastighetschefen i diverse frågor inom avdelningens ansvarsområde.
Varbergs fastighet har en egen teknisk fastighetsorganisation (teknisk förvaltare och fastighetstekniker) och dessa arbetar teambaserat med den kommersiella fastighetsförvaltaren.


Din profil
Varbergs Fastighet AB står just nu i en omorganisation som håller på att genomföras och ser därför att du är mycket van vid arbetsuppgifterna samt att kunna ta ansvar för genomförande av organisationsförändringar - bland annat att utbilda/visa arbetssätt, göra processkartläggning, upprätta rutiner med mera.
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom fastighet/ekonomi/juridik samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom denna typ av befattning.
Som person har du en hög social kompetens, har en förmåga att samarbeta väl med både kollegor och kunder, och du kan organisera och planera dina arbetsuppgifter väl och kan hålla "många bollar i luften" då du ofta får arbeta med olika uppgifter parallellt.
Arbetet är förlagt på heltid, dagtid Måndag - Fredag kl. 8.00-17.00 med viss flextid. Arbetet sker uteslutande på plats på Varbergs Fastighets kontor, Otto Torells gatan 3, nära centrum och Varbergs hamn. Mindre distansarbete kan förekomma.

Om oss
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024