OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vi söker en Kommersiell försäljningschef som kommer bli en del av vår kommersiella försäljningsavdelning med säte i Finspång. Du skulle fungera som en kommersiell (ekonomisk) försäljningschef med ansvar för de kommersiella aspekterna av projekten, anbudsförberedelse och avtalsförhandlingsfas för våra serviceprodukter över hela världen. Det övergripande målet för teamet är att optimera det ekonomiska resultatet av projekt och säkerställa maximala standarder för erbjudanden som handlar om alla involverade intressenter.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Vara ansvarig för alla finansiella och kommersiella aktiviteter av kommersiell försäljning inom ramen för tillämpliga affärsprocesser i förvärvsfasen av ett projekt.
- Kontakt med regionala enheter och andra interna funktioner, inklusive juridiska, finansiella tjänster, försäkringar, skatter, etc.
- Identifiera, hantera och mildra kommersiella områden i ett kontrakt inklusive men inte begränsat till valuta-/säkringsrisker, finansiella säkerhetsinstrument, betalningsvillkor, skatt, försäkringar etc.
- Komplett och snabb utarbetning av alla nödvändiga ekonomiska/kommersiella dokument för försäljnings- och anbudsprocessen, t.ex. kontraktsanalys, utvärdering av risk- och möjlighetsanalys (riskberedskap), projekturval, projektkalkyl och kassaflöde.
- Fullständigt förtydligande och förhandling av kommersiella T&Cs med kunden och inom tillämpliga riktlinjer och i samordning med relevanta avdelningar.
- Ge finansiell vägledning till utvecklingen och strategierna för våra tjänsteprodukter.
- Delta aktivt i prissättningsprocessen genom att samverka med teknisk försäljning.
Din profil
- Universitetsexamen i företagsekonomi, juridik eller annan relevant disciplin.
- Kunskaper inom avtalsrätt och erfarenhet av avtalsförhandling.
- Erfarenhet från försäljning, projektledning supply chain eller en central funktion är meriterande.
- Kunskap om tillämpningar av grunderna i finansiell redovisning-IFRS, kontroll, rapportering/förberedande rutiner och dokumentation, avtalsrätt, utrikeshandel och tullregler, allmän logistik etc.
- Strukturerad, analytisk, drivande lagspelare med förmåga att parallellt hantera flera och komplexa uppgifter.
- Kunskaper i beräkningsmetoder och ekonomimodeller.
- Starka kunskaper i engelska och MS Office-program.
- Flexibilitet och vilja för internationella resor.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84