Kommersiell Hyresadministratör till fastighetsbolag – Göteborg

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning, som är ett fastighetsbolag, söker vi nu en kommersiell hyresadministratör för ett konsultuppdrag. Är du erfaren inom rollen och sugen på nya äventyr kan detta vara något för dig!

Om rollen

Som hyresadministratör hos vår kund kommer du tillhöra avdelningen Ekonomi. I rollen kommer du ansvara för de kommersiella avtalen för Region Göteborg efter tecknande. Arbetsuppgifter som följer av detta är bland annat avisering, påminnelser och inkassohantering, utförande av hyreshöjningar samt taxering.

Förekommande arbetsuppgifter:

- Avisering kommersiella kunder
- Avisering bostadskunder
- Inkasso- och påminnelsehantering avseende kommersiella kunder
- Reskontrahantering
- Hantera kommersiella hyresavtal
- Hyreshöjningar
- Fastighetstaxeringar
- Inregistrering av avtal


Om dig

För att axla rollen som kommersiell hyresadministratör ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och meriterande är även om du är utbildad inom hyresjuridik. Du har minst tre års erfarenhet av arbete som hyresadministratör avseende kommersiella och bostadskunder. Viktigt är att du är van att jobba med avtal och hyror. Då kunden jobbar i systemet Unit4 Property Management är det meriterande om du är bekant med detta.

Som person är du strukturerad. Det är inte ovanligt att du kommer ha flera projekt igång och då viktigt att kunna prioritera och strukturera upp sitt arbete. Du ska kunna arbeta självständigt men också vara en god lagspelare som stöttar när det behövs. Liksaså är det viktigt att du är teambyggare, det vill säga stötta och hjälpas åt kollegor emellan oavsett vilka arbetsuppgifter som dyker upp. Vi ser även att du som person är en god relationsbyggare. I denna roll är det viktigt att kunna bygga och förvalta goda relationer såväl internt som externt.

Plats: Göteeborg

Omfattning: Heltid

Period: Maj 2022 - September 2022

Ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du söker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.

Har du frågor gällande uppdraget är du välkommen att höra av dig till Rami Smerat på 072-890 49 68 alternativt rami.smerat@devotum.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024