OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande engagemang inom redovisning? Nu erbjuder vi dig möjligheten att vara med och forma framtidens systemstöd för bokslut och årsredovisning!
Hogia Business Products AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, ansvarar för produktledning, utveckling och förvaltning av produktsortimentet inom Ekonomiområdet.
Vi står inför en generationsväxling där digitalisering, automatisering och integration är nyckelbegrepp som håller på att rita om kartan inom ekonomirådet. Nu vill vi växla upp ytterligare och söker dig som vill ta ansvar för vår molnbaserade produkt inom årsredovisning, driva utvecklingen framåt och bereda väg för att utöka portföljen med ytterligare molnbaserade produkter inom ekonomiområdet. Vi har ett etablerat varumärke, en stark produkt och en stor kundbas inom området idag. Förutsättningarna är därmed bästa tänkbara. Är detta tjänsten för dig?
Om tjänsten
Som kommersiell produktägare inom området bokslut och årsredovisning blir din viktigaste uppgift att säkerhetsställa produkterbjudandet utifrån ett kommersiellt och strategiskt perspektiv med målsättningen att nå ut med produkten, bygga kundbas och prenumerationsintäkter i prioriterade målgrupper. Med fokus på det kommersiella bevakar du trender och förändringar på marknaden, identifierar nya affärsmöjligheter och behov genom att regelbundet träffa kunder, partners, andra systemleverantörer och relevanta myndigheter. Med fokus på kund och affären driver, planerar och förverkligar du bolagets visioner i form av faktiska produkter på marknaden. När vi nu växlar upp erbjuder vi dig möjligheten att på sikt forma både nya produkter och framtida team.
Om dig
Vi söker dig som är en nyfiken, lyhörd och strategisk visionär med förmåga att prioritera, förankra och konkretisera beslut. En prestigelös genomförare, kunnig inom ekonomi eller IT-system. Troligtvis har du en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi eller IT samt erfarenhet av kundnära/kommersiellt arbete. En god kommunikativ förmåga i tal och skrift är viktigt, liksom samarbetsförmåga då du kommer att ha många kontaktytor internt och externt. Har du dessutom kunskap om agil metodik och erfarenhet av att leda och att sätta tydliga prioriteringar för en verksamhet så är det meriterande.
Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan!
Under semesterperioden har vi begränsad möjlighet att svara på frågor. Vi är på plats igen i mitten av augusti.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16