OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en controller till ett föräldravikariat. Uppdraget kommer omfattas av minst 15 månader.
Som kommersiell projektcontroller kommer du ha en viktig roll genom hela projektfasen. Du arbetar sida vid sida med projektledaren och ansvarar för den kommersiella hanteringen av projekten. Utöver de projektrelaterade uppgifterna kommer det även förekomma andra arbetsuppgifter inom ekonomi/controlling. Som kommersiell projektcontroller är du en del av projektteamet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Skapa och hantera projekt i SAP
• Delta i kommersiella förhandlingar med stöd från specialistfunktioner
• Ansvara för projektbudget tillsammans med Project Manager (PM)
• Ansvara för analyser och rapporter inom projektområdet
• Säkerställa prognoser
• Koordinera och genomföra kommersiella aktiviteter under genomförandefasen av projekt
• Hantera garantiärenden, risker och möjligheter
• Hantera valutafrågor.
• Vara drivande, tillsammans med projektledare, vid projektrapportering
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning samt ett par års erfarenhet som projektcontroller eller motsvarande kommersiell roll. Du bör ha avancerade kunskaper och erfarenheter av arbete i SAP och Microsoft Office. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.
Som person är du självständig, tar egna initiativ och eget ansvar. Du tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta hanna.eriksson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20