OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta fullt ansvar för finansiella och kommersiella frågor i globala serviceprojekt och samtidigt vara en nyckelspelare i ett dynamiskt, internationellt team?
Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta följande:
-Ansvar för kommersiella och finansiella frågor, inklusive redovisning, juridik, skatt, valuta och NCM.
-Hantera och optimera finansiella resultat som bruttovinst, kassaflöde och tillgångar.
-Förbereda kommersiell dokumentation för projektmöten och säkerställa korrekt projektdata.
-Säkerställa efterlevnad av IFRS15, lokala GAAP-krav och interna kontroller.
-Ansvara för projektböcker och register i system som SAP och OnePM.
-Initiera fakturering enligt projektets framsteg och avtalsvillkor.
-Hantera finansiella garantier och projektvärdepapper.
-Stödja PM i att minimera avvikelsekostnader, hantera risker och identifiera möjligheter.
Din profil
-Relevant universitetsexamen, exemplevis civilekonom examen eller annan utbildning som bedöms relevant
-Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet
-Utmärkta interpersonella färdigheter, ett holistiskt synsätt och analytisk förmåga
-Avancerade PC- och systemkunskaper (SAP och Microsoft-applikationer som Excel, Teams etc., samt visualiseringsverktyg som Tableau/Power BI är en fördel)
-Demonstration av ägarskap, nyfikenhet och ansvarstagande
-Flytande engelska
-Eftersom affärsresor kan förekomma är det viktigt att du är flexibel och redo att resa vid behov.
Finans-teamet på GSO MGT som du kommer ingå i består av en mångsidig grupp människor från hela världen och i olika åldrar. Teamet värderar transparens, samarbete och god kommunikation.
Ansök nu och bli en viktig del av teamet!
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, ida.gjardman@skill.se eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.