OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en stark passion för att växa inom det kommersiella området? Letar du efter ett roligt jobb som erbjuder dig variation? Här är jobbet för dig!
För Siemens Energys projekt inom Gas & Power, Industrial Applications söker vi en skicklig kommersiell projektledare som söker en ny och spännande utmaning. En ambitiös karaktär som kan leda, tillsammans med projektledaren, företagets projekt till meningsfull framgång. Du kommer att leda de avtalsenliga och finansiella aspekterna av projektet för att skydda Siemens Energys intressen och upprätthålla en god kundrelation. Du kommer att ansvara för projektets övergripande prestanda och lönsamhet och representera Siemens Energy.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
? Du kommer att vara den kommersiella kontakten mot kunder, leverantörer, partners och andra interna och externa intressenter såsom banker, försäkringsbolag, stabsfunktioner samt mot andra Siemens-bolag.
? Du kommer att ha ansvar för det ekonomiska resultatet inom projektet, såsom att hantera projektets risker och möjligheter i samarbete med den tekniska projektledaren.
? Du kommer att ansvara för att uppfylla de kommersiella kontraktskraven såsom villkor, fakturering, betalningar, finansiella garantier, skatter, försäkringar, säkringar, skadehantering samt budgetering, uppföljningar och rapportering.
? Stödjer PM i att identifiera, utvärdera och bedöma risker, möjligheter, strategier och responsaktiviteter. Ta fullt ägande när det gäller alla kommersiella risker och möjligheter.
Din profil
? Du har en kandidat- eller masterexamen i företagsekonomi och/eller erfarenhet av företagsekonomi
? Tidigare erfarenhet inom området för projektkontroll, redovisning, juridiska eller andra kommersiella områden.
? Du förstår värdet av att tillfredsställa din kund och har erfarenhet av att samarbeta med kunder i olika kulturer.
? Du är utåtriktad, ambitiös och har god förmåga att arbeta i team. Du tar ansvar, är detaljerad och ser till att leverera i tid och med rätt kvalitet.
? Du har erfarenhet av att arbeta i Excel och kunskaper i SAP är meriterande.
? Du kan kommunicera på engelska, både i tal och skrift. Andra språk är meriterande.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se alt.011-19 94 60.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.