Kommersiell projektledare sökes till Siemens

Kommersiell projektledare sökes till Siemens

Arbetsbeskrivning

Just nu söker Siemens Energy fyra kommersiella projektledare. Har du en ekonomisk bakgrund kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som Kommersiell Projektledare ansvarar du för hantering av kommersiella frågor i leveransfasen till Siemens serviceavdelning. Som ett resultat av tillväxt inom serviceverksamheten behöver Siemens nu utöka gruppen. Som kommersiell projektledare har du en viktig roll genom hela projektfasen. Du arbetar sida vid sida med Projektledaren och ansvarar för den kommersiella hanteringen av projekten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Skapa och hantera projekt i SAP.
• Delta i kommersiella förhandlingar med stöd från specialistfunktioner.
• Ansvara för projektbudget tillsammans med Projektledaren.
• Ansvara för analyser och rapporter inom projektområdet.
• World Project Controller enligt NCM project monitoring-processen.
• Säkerställa prognoser, koordinera och genomföra kommersiella aktiviteter under genomförandefasen av ett projekt.
• Hantera garantiärenden, risker och möjligheter.
• Hantera valutafrågor.
• Tillsammans med projektledare vara drivande vid projektrapportering.


Din profil
Vi söker dig som har minst högskoleexamen med ekonomisk inriktning och med några års erfarenhet som projektcontroller eller motsvarande kommersiell erfarenhet. Du bör ha avancerad kunskap och erfarenhet av SAP och Microsoft Office. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.

Som person är du självständig och tar egna initiativ och eget ansvar. Du tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024