Kommersiell projektledare till Siemens i Finspång

Kommersiell projektledare till Siemens i Finspång

Arbetsbeskrivning

Har du en stark passion att växa inom det kommersiella området? Letar du efter ett roligt jobb som erbjuder dig variation? Här är jobbet för dig! Vi söker för närvarande efter en ny kollega för att ingå i vårt engagerade projektteam.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som kommersiell projektledare på Siemens får du vara en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Genom att göra hållbara energilösningar mer kostnadseffektiva, utveckla ny teknik för framtidens smarta industri och elektrifiera passagerar- och godstransporter, förverkligar vi vår vision om en hållbar värld. Du kommer att vara den kommersiella kontakten mot kunder, leverantörer, partners och andra interna och externa intressenter som banker, försäkringsbolag, personalfunktioner samt mot andra Siemens-företag. Tjänsten innebär även ansvar för de ekonomiska resultaten inom projektet, som att hantera projektrisker och möjligheter i samarbete med den tekniska projektledaren. Du kommer också att vara ansvarig för att uppfylla de kommersiella avtalskraven som "villkor", fakturering, betalningar, finansiella garantier, skatter, försäkringar, säkring, skadestyrning samt budgetering, uppföljning och rapportering.

Din profil
Du som söker har en akademisk examen, helst inom affärer/ekonomi. Vi tror att du har kommersiell erfarenhet, kan hantera kommersiella frågor på ett professionellt sätt och att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll. Du förstår värdet av att tillfredsställa din kund och har erfarenhet av att samarbeta med kunder i olika kulturer. Som person är du utåtriktad, ambitiös och har en bra förmåga att arbeta i team. Du tar ansvar, är detaljorienterad och ser till att leverera i tid och med rätt kvalitet. Du har i tidigare roller arbetat i Excel och även kunskap i SAP är meriterande. Du som söker kan kommunicera obehindrat på engelska, både i tal och skrift. Även andra språk är meriterande.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jennilie Ekström på jennilie.ekstrom@skill.se eller på 011-470 53 01.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024