Kommersiell projektledare till vår globala kund i Finspång

Arbetsbeskrivning

Om rollen 
Som kommersiell projektledare kommer du att arbeta tillsammans i ett projektledningsteam och rapportera till chefen för kommersiell projektledning. Du kommer att ha fullt ansvar för kommersiella och finansiella frågor och stödja den tekniska projektledningen vid genomförandet av serviceprojekt inom de uppsatta målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet). En annan viktig faktor är att säkerställa kundnöjdhet.

Huvudsakliga ansvarområden: 

• Du har fullt ansvar för alla kommersiella och finansiella frågor, inklusive hantering av bokföring, juridik, skatter, valutafrågor och NCM (New Collaboration Model).
• Du hanterar och optimerar de finansiella resultaten med professionell omsorg (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar och finansieringsinstrument).
• Du förbereder kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och säkerställer korrektheten i den kommersiella projektdata under projektets genomförandefas.
• Du ser till att IFRS15, lokala redovisningsstandarder, rapporteringsriktlinjer och interna kontroller efterföljs.
• Du säkerställer att projektböcker och register är korrekta, inklusive att registrera dessa i lämpliga system, såsom SAP, vår egen projektbas, OnePM, med mera.
• Du initierar fakturering enligt projektets framsteg och kontraktsvillkor.
• Du säkerställer tillämpning och kontinuerlig hantering av finansiella garantier.
• ·Du stödjer med att identifiera och minimera avvikelsekostnader samt upprätta en lämplig rapporteringsstruktur, och hjälper till att implementera lärdomar i både det egna projektet och organisationen i stort.
• Du hjälper till med att identifiera, utvärdera och bedöma risker och möjligheter, strategier och åtgärder.
• Tjänsteresor kan förekomma.

Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start i oktober. 

Kvalifikationer

• Relevant universitetsutbildning
• Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet
• Utmärkta interpersonella färdigheter, en holistisk syn och analytisk förmåga
• Avancerade kunskaper i PC och system (SAP och Microsoft-applikationer som Excel, Teams osv., visualiseringsverktyg som Tableau/Power BI är en fördel)
• Förmåga att ta ägandeskap, nyfikenhet och ansvarstagande
• Flytande engelska

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Om ansökan 
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan använd ansökningsformuläret på vår hemsida för att skicka in din ansökan. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vi uppmuntrar dig att ansöka idag!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se    

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se   

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 26 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Treasury Specialist

Treasury Specialist

20 december 2024

Transformation Implementation Manager

Transformation Implementation Manager

20 december 2024

18 december 2024

18 december 2024