OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet och utbildning inom ekonomi eller juridik? Är du intresserad av försäljningsprojekt och söker efter nästa möjlighet? Då kanske tjänsten som kommersiell säljprojektledare till internationellt företag i Finspång kan vara något för dig!
Just nu söker vi en projektledare för en möjlighet i att bli en del i den kommersiella försäljningsavdelning baserad i Finspång. Du skulle fungera som en kommersiell (finansiell) projektledare med ansvar för de kommersiella aspekterna av projektförvärv, förberedelse av anbud och förhandlingsfas för SE GP I SV MGT-serviceprodukter över hela världen.
Det övergripande målet är att arbeta som kommersiell säljprojektledare inom budgruppen och optimera det ekonomiska resultatet av projekt och säkerställa maximala standarder för erbjudanden som berör alla inblandade intressenter. Läs mer om rollens ansvarsområden nedan och sök tjänsten idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som kommersiell säljprojektledare ligger dina ansvarsområden inom:
• Delta aktivt i försäljningsprojektet genom kontakt med den tekniska försäljningschefen.
• Var ansvarig för all finansiell och kommersiell verksamhet för kommersiell försäljning inom ramen för tillämpliga affärsprocesser i förvärvsfasen av ett projekt (PE@SE - från PM010 till PM080).
• Samarbeta med regionala enheter och andra interna funktioner, inklusive juridik, finansiella tjänster, försäkringar, skatter etc.
• Identifiera och hantera kommersiella områden i ett kontrakt, inklusive men inte begränsat till, valuta- / säkringsrisker, finansiella säkerhetsinstrument, betalningsvillkor, skatt, försäkringar etc.
• Komplett och snabbt utarbetande av alla nödvändiga ekonomiska/kommersiella dokument för försäljnings- och budprocessen, t.ex. kontraktsanalys, utvärdering av risk- och möjlighetsanalys (riskberoende), projektval, projektberäkning och kassaflöde.
• Fullständigt förtydligande och förhandlingar av kommersiella villkor med kund, inom tillämpliga riktlinjer och i samordning med relevanta avdelningar (t.ex. juridik, finansiella tjänster, försäkringar, skatter, etc.).
Arbetstider
Uppdraget avser starta 2021-09-01 tom 2022-08-31.
Heltid 100% med flexibilitet för internationella resor.
Kvalifikationer
Till rollen som kommersiell säljprojektledare söker vi dig som har:
- Högskoleexamen i företagsekonomi, juridik eller annat relevant område.
- erfarenhet från försäljning, projektledningskedja eller en annan central funktion.
- Kunskap inom avtalsrätt och erfarenhet av avtalsförhandlingar.
- Kunskap om affärsmodeller och avtalsenlig installationsstruktur.
- Kunskap om tillämpningen av grunderna för finansiell redovisning-IFRS, kontroll, rapportering/förberedelse av förfaranden och dokumentation, avtalslagar, utrikeshandel och tullbestämmelser, allmän logistik etc.
- Stark förmåga i engelska, tal och skrift samt MS Office -program.
Som person söker vi dig som är strukturerad, analytisk, en drivande lagspelare med förmågan att parallellt hantera flera och komplexa uppgifter. Vi ser även att du har en flexibilitet och vilja för internationella resor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044