OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva utvecklingen av Bonnier News kommersiella affär? Vi söker en kommersiell teamchef med fokus på annonsutveckling för att möjliggöra långsiktiga intäkter till våra affärsmodeller. Det är ett kommersiellt/tech team som ansvarar för och samordnar projekt mellan olika avdelningar i organisationen som rör utveckling av annonsaffärens setup. Teamet utvecklar och tillhandahålla ett annonsleveranssystem i världsklass som kan svara upp mot - och vara en aktiv del av - vår organisations framåtlutade och snabba utveckling på området! Som Kommersiell teamchef tillför du förmågan att kommunicera och prioritera det arbete som pågår tillsammans med teamet.
Om rollen
Du ingår i teamet men jobbar också tätt tillsammans med andra teamchefer/produktägare, plattformsägare och affärsansvariga. Du kommer att behöva sätta dig in i och förstå annonsaffären, verksamhetens behov och sedan utveckla systemet efter det och i linje med Bonnier News teknikstrategi. Annonsutvecklingsteamet består av utvecklare, tekniska affärsutvecklare och specialister inom Data/Insikt och vår programmatiska affär. Teamet ingår i Ekosystemsdomänen, som är en del av vår nya satsning där Commersial och Tech jobbar integrerat med varandra.
Som Teamchef på Bonnier News ansvarar du bland annat för att:
-
Formulera produktstrategi utifrån affär och användarbehov och sätta mätbara mål för hur man uppnår strategin.
-
Fatta löpande beslut, planera och prioritera i backlog.
-
Involvera teamet i bakgrund till beslut och prioriteringar.
-
Agera som representant för teamet.
-
Produkten har tydliga KPI:er som är förankrade hos team och stakeholders.
-
Kommunicera med stakeholders, formulera och förankra scope och hantera förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en bakgrund inom annonsering/marknad och vi lägger stor vikt vid ditt engagemang, din lyhördhet, affärsförståelse och kommunikation. Du drivs i komplexa lägen och problemlösning och vill jobba som en del i ett team där man leder produktutvecklingen tillsammans. Du har mycket god förmåga att bryta ned strategi till handling. Du har en hjälpsam inställning och kan sätta dig in i stakeholders problem och behov och bära in dem i teamet. Utöver detta trivs du med att representera en produkt och att förankra utvecklingen av den ute i organisationen. Du har en god förmåga att se en helhet i komplexa system och förstå beroenden för att identifiera konsekvenser av olika vägval. Att ta den plats som uppdraget kräver och att entusiasmera andra är viktiga egenskaper som du kommer ha nytta av.
Följande egenskaper och erfarenheter är meriterande:
-
Erfarenhet av ett produktägandeskap och i och med det vana och trygghet i att utvärdera, prioritera och kommunicera med stakeholders.
-
Erfarenhet av att formulera produktstrategi utifrån affär och användarbehov
-
Erfarenhet av att sätta mätbara mål för hur ett team uppnår den övergripande strategin.
-
Erfarenhet av förändringsledning och kunskap om metodik för produktutveckling.
-
Erfarenhet som produktägare, projektledare, kravanalytiker eller annan liknande roll.
-
Grundläggande förståelse för programmering och databaser.
Övrig information
Vi sitter på huvudkontoret på Gjörwellsgatan 30 på Kungsholmen i Stockholm. Vi erbjuder delvis möjlighet till hybridarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Du kommer rapportera till Dilem Güler som leder Ekosystemsdomänen.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!