OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Flow Cap är ett passionerat mindre Fintech bolag med starka tillväxtmål, som verkar inom en större finansiell koncern. Vi möjliggör en exponentiell tillväxtkraft och skalbarhet för våra partners och deras kunder genom betalningstjänster. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service kan vi genom vår agila AI-plattform skapa lösningar som tidigare inte var möjligt. Vi driver tillsammans med våra partners en transformation av de finansiella lösningarna inom B2B.
Vi växer och utökar vi vårt team med ytterligare en ekonomiassistent!
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och alla ansökningar och frågor hanteras av dem
Om rollen
Tjänsten som ekonomiassistent hos oss är en nyckelperson och hjärtat i vår verksamhet. Du kommer arbeta operativt med daglig kundkontakt och med vår finansiella tjänst, där vi levererar fakturatjänster, bokföringstjänster och andra betalningstjänster vilket kräver att du har en hög servicenivå, är noggrann och känner dig bekväm med begrepp som fakturera, enklare bokföring och hantering av olika system.
Du kommer bidra med utveckling och implementation av våra tjänster hos våra kunder och partners samt delta i olika typer av förändringsarbeten och projekt som syftar till att förbättra kundernas upplevelse av våra tjänster.
Företaget präglas av en entreprenörsanda med högt tempo och en prestigelös atmosfär, du kommer att arbeta närmast vår ledning. Här ges du stora möjligheter att växa inom din roll och inom bolaget. Vi sitter i härliga lokaler i mitt i city.
Vårt huvudfokus är samarbeten med plattformar inom Sverige och Europa, där vi levererar betalningslösningar och finansiella tjänster inom B2B. Vi har ett antal kunder i Europa därav är Engelska ett krav och andra språk såsom Tyska och Franska meriterande.
Vem är du?
Vi tror att du är en person som får saker gjort, har en känsla för detaljer, trivs i en dynamisk miljö men är också den som gärna arbetar efter rutiner. Du har en stark egen drivkraft och tycker om att ta ansvar för att dina uppgifter löses på ett effektivt sätt. Du gillar att påverka ditt arbete och känslan av att leverera kvalité och service. Dina kollegor skulle kalla dig ambitiös, bra på att samarbeta, noggrann, serviceminded och pålitlig. Att sätta affären och kunden i fokus är för dig en självklarhet.
Arbetsuppgifter
- Fakturering, betalningsmatchning
- Kreditkontroller
- Kundsupport och dialog med kunder
- Rapporthantering och utformande till kunder
- Uppdatering av kundsystem och uppgifter
- Onboarding av nya kunder
- Förbättring och effektivisering av rutiner kopplat till ekonomi
Vad kan du?
Vi ser gärna att du;
- har minimum 2 års erfarenhet av arbete med bokföring
- goda kunskaper inom Office-paketet
- tidigare har jobbat inom service, kundsupport eller försäljning
- har erfarenhet av fakturaköpstjänster (meriterande)
- är strukturerad och noggrann
- flytande engelska och svenska i tal och skrift (krav)
Ansökan
Företaget präglas av en entreprenörsanda med högt tempo och en prestigelös atmosfär, du kommer att arbeta nära och rapportera till VD. Här ges du stora möjligheter att växa inom din roll och inom bolaget. Företaget sitter i härliga lokaler i centrala Stockholm.
Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är du varmt välkommen att söka!
Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 0762 49 08 61 eller Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, 070-796 2061
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2021-12-20
Ansökan gör du här nedan