OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ordning och reda?
Brinner du för administration och är en person med ordning och reda är detta en tjänst för dig. Hos oss får du jobba i ett team med en hög nivå av teamkänsla, där rollen innebär stor variation i arbetsuppgifter och en stor möjlighet att påverka arbetet. Kommissionsassistenten hanterar administrativa arbetsuppgifter och har kontinuerlig dialog med våra partners, varuhus och andra berörda parter på kontoret. Fokuset är på korrekt Masterdata, effektiva processer och leverantörsstyrning för att säkerställa kundens informationsbehov kring produkter i alla våra säljkanaler.
Vi erbjuder dig
Som Kommissionsassistent supportar du kommissionsteamet för Mode i det dagliga arbetet, du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. I arbetet ingår bl a:
- Hantering av artikelregistrering och artikelvård
- Kommunikation med leverantörer och varuhus
- Ha insikt i kommissionsaffären och försäljning
- Assistera teamet vid möten med leverantörer
- Vara delaktig i utvecklingen av Åhléns framtida hem- och modesortiment
- Delta i arbetet med e-handel och andra marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter
I denna roll blir du en del av avdelningen Inköp/Sortiment och rapporterar till Chef Kommission/MPO.
Det här är vad vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- En utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande eller erfarenhet från administrativ tjänst
- Gärna erfarenhet från retail
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi vågar säga att du är initiativrik, flexibel och har mod att utmana dig själv och andra. Du brinner för administration och är noggrann och mån om att det blir korrekt. Du trivs i en miljö där det händer mycket. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.
Tjänsten är tillsvidare med sex månader provanställning och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Placering är på Åhléns Huvudkontor i Stockholm.
Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se