Kommissionsinköpare till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka tjänsten som Kommissionsinköpare på Åhléns Hemavdelning. Hos oss får du jobba med ett drivet team med hög teamkänsla, en stor bredd i arbetsuppgifter och stor möjlighet att påverka

Som kommissionsinköpare hanterar du våra leverantörers avtal i helhet, för kontinuerlig dialog med leverantör och varuhus för att driva affärens expansion och lönsamhet framåt. Du bidrar i stort med att utveckla kommissionsaffären och är en del av sortimentsutvecklingen. Du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team.

I rollen ingår huvudsakligen följande uppgifter:

- Säkerställa en god kontakt och dialog med Åhléns kommissionsleverantörer.
- Driva utveckling av system och processer för kommissionsaffären internt på Åhléns.
- Delaktig i budgetprocessen tillsammans med controllerteam samt controllerchef för att säkerställa budget per helår samt periodisering per månad.
- Ansvarig för att följa upp försäljning och bruttovinst för kommissionsleverantörerna per vecka, månad och år för att bidra till förbättringar inom sortimentet och slutligen ökad försäljning.
- Ansvarig för lönsamhetsberäkning samt förhandling utav kommissionsavtal inför nya och redan existerande kommissionsleverantörer.
- Ansvarig för uppföljning av avtal och fakturering.

I denna roll blir du en del av Åhléns Customer Offering Business Team och rapporterar till Head of Negotiations.
Vem söker vi?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

-
Utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande

-
Några års erfarenhet inom liknande tjänst

-
Mycket goda kunskaper i Excel

-
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

-
Meriterande med systemvana i Microsoft Dynamics och Power BI

-
Meriterande med tidigare erfarenhet av varumärken inom hem-branschen.


För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark affärsmässighet och vågar driva egna initiativ. I rollen som kommissionsinköpare kommer du ha många kontaktytor och jobba mycket tvärfunktionellt med bland annat resten av teamet, andra interna aktörer samt partners. Därav lägger vi stor vikt vid din sociala förmåga, att samarbeta och knyta kontakter såväl internt som externt. Vi tror samtidigt att du är självgående i ditt arbete och tar ansvar för att vi gemensamt uppnår våra uppsatta mål. För oss är det viktigt att du är prestigelös och har en drivkraft att vilja lära dig och utvecklas inom rollen.

Tjänsten är ett vikariat som startar 23e maj 2022 fram till 13e augusti 2023. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget i centrala Stockholm.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 20 april 2022

Liknande jobb


1 oktober 2024