Kommissionskoordinator till Åhléns mode & hem

Arbetsbeskrivning

Till Åhléns kommissionsteam för mode och hem söker vi nu en kommissionskoordinator med inriktning på Hemaffären.
Arbetet innebär att ha insikt och följa upp försäljningen kontinuerligt samt vara med och utveckla och förbättra vår kommissionsaffär. Du ansvarar för löpande leverantörskontakter och genom omvärldsbevakning och insikt i kundernas köpbeteende bidra till förbättringar inom sortiment och slutligen ökad försäljning.
Rollen innebär även att:
Räkna på och verka för att optimera lönsamheten för våra externa Partners/Hemvarumärken.
Koordinera det löpande arbetet med våra Partners/Hemvarumärken.
Administrativa uppgifter avseende bland annat produkter och kampanjer
Avtalshantering och uppföljning
Nära dialog med våra varuhus<



I rollen som Kommissionskoordinator ingår du i ett ambitiöst och prestigelöst team och rapporterar till Kommissionschef för mode och hem.
Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
Utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande
Något års erfarenhet inom liknande tjänst
Erfarenhet inom förhandling är meriterande
Mycket goda kunskaper i Excel
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.



För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark affärsmässighet och vågar driva egna initiativ. Du är självgående i ditt arbete och tar ansvar för att vi gemensamt uppnår våra uppsatta mål. För oss är det viktigt att du är prestigelös och har en drivkraft att vilja lära dig och utvecklas inom rollen. Vidare ser vi att du är kommunikativ och tycker att förhandlingar är roligt och lärorikt. Du är en lagspelare som trivs att samarbeta med andra och är van att ha många kontaktytor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.
Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns AB Ystad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Postadress

Blekegatan 29
Ystad, 27133

Liknande jobb


21 november 2024