OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du en möjlighet att söka en tjänst som registrator på heltid under perioden 2023-09-04 tom 2024-06-30. Arbetstiden är måndag till fredag 08.00-16.30 med 45 min lunch, kunden erbjuder flextid och distansarbete.
Om uppdraget
Som registrator kommer du främst arbeta med traditionella registratorsuppgifter, såsom post och ärendehantering, registerunderhåll och utlämnande av allmänna handlingar.
Registraturen är del av staben på samhällsbyggnadsavdelningen inom kunden och fungerar som ett administrativt stöd till övriga enheter på avdelningen genom att samordna och skapa gemensamma arbetssätt. Utvecklingsarbete är en naturlig del av ditt arbete som registrator men även frågor rörande beställningar av exempelvis IT-behörigheter, system och hårdvara samt administration vid introduktion eller avslut av medarbetare.
Dina kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller utbildning som vi bedömer motsvarande. Du behöver ha några års erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig verksamhet. För tjänsten behöver du god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionen, främst offentlighets- och sekretesslagstiftning, kommunallagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi ser också att du behöver
- ha hög social kompetens och kunna agera smidigt då du kommer ha många kontakter inom och utom organisationen
- vara bekväm med att tala inför grupper, då det även ingår att utbilda kollegor i exempelvis
- registreringsrutiner
- gilla utveckling, förändring och nytänkande både hos dig själv och dina kollegor
- tycka om att skapa ordning och strukturer men samtidigt ha ett pragmatiskt förhållningssätt
- ha stort intresse av digitala lösningar
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson