OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya medarbetare?
Vi söker dig som uppskattar att ha ett stort ansvar, är effektiv inom handläggning, har ett brinnande intresse för personlig service och en vilja att hjälpa andra.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade kollegor och möjlighet att delta i olika uppdrag och projekt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Utbildning och erfarenhet
· Eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom samhällsvetenskap och/eller juridik.
· 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice och utredningsarbete.
Meriterande
· Att du talar flera språk än svenska och engelska, till exempel arabiska, persiska eller somaliska.
· Tidigare arbetat på en a-kassa eller annan myndighet, till exempel Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen.
· Kunskap om våra lagstiftningar ALF och LAK.
· Tidigare arbetat med kundservice.
Exempel på arbetsuppgifter
· Utreda och fatta beslut om ersättning utifrån gällande lagstiftning och rutiner.
· Analysera och göra bedömningar.
· Formulera och motivera beslut.
· Ge service till våra medlemmar på telefon, mejl och andra kanaler.
Dina personliga egenskaper
Ditt arbete kommer att bestå av flera olika moment, som att svara i telefon, besvara mejl, chatta och handlägga olika typer av ärenden. Det innebär att du behöver kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och kunna arbeta med flera olika saker samtidigt.
Du behöver vara öppen inför att ditt arbete ständigt kan komma att ändras och utvecklas utifrån den digitalisering som sker i hela samhället. Därför är det viktigt att du kan ta till dig ny teknik och nya arbetssätt.
Du behöver vara skicklig på att uttrycka dig i skrift och tal. I vår organisation arbetar vi med klarspråk vilket innebär att du, i din roll, till exempel ska kunna formulera om svår juridisk text till tydlig, begriplig och korrekt svenska.
Vi ser också att du är serviceinriktad, empatisk och lugn i kontakten med våra medlemmar.
Som handläggare kommer du ingå i ett team. Du behöver därför kunna kommunicera bra och ha lätt för att samarbeta med andra för att uppnå våra mål.
Ansökan och anställningsvillkor
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald i all vår rekrytering.
Tjänsten är tillsvidare på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Du kommer att sitta på vårt kontor i Karlstad.
Som handläggare kommer du att genomgå en internutbildning.
Lön och arbetsvillkor enligt gällande avtal. Vi har kollektivavtal med Handels.
Sista ansökningsdag: 2021-02-28
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan i dag!
Skicka ett personligt brev och CV till:
rekrytering.karlstad@kommunalsakassa.se
Märk ansökan: ”Handläggare Karlstad”
Beskriv varför du är intresserad av tjänsten och varför just du skulle passa bäst för den.
Har du frågor?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Enhetschef Marcus Lavinius 010-442 77 07
Fackligt ombud Annika Blomqvist 010-442 76 93.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa