OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya medarbetare?
Vi söker dig som har ett stort ansvar och ett brinnande intresse för personlig service, effektiv handläggning och en vilja att hjälpa andra.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade kollegor och möjlighet att delta i olika uppdrag och projekt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Utbildning och erfarenhet
· Eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom samhällsvetenskap och/eller juridik.
· 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice och utredningsarbete.
Meriterande
· Att du talar flera språk än svenska och engelska, till exempel arabiska, persiska och somaliska.
· Tidigare arbetat på en a-kassa eller annan myndighet, till exempel Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen.
· Kunskap om våra lagstiftningar ALF och LAK.
· Tidigare arbetat med kundservice.
Exempel på arbetsuppgifter
· Utreda och fatta beslut om ersättning utifrån gällande lagstiftning och rutiner.
· Analysera och göra bedömningar.
· Formulera och motivera beslut.
· Ge service till våra medlemmarna på telefon, mejl och andra kanaler.
Dina personliga egenskaper
Ditt arbete kommer att bestå av flera olika moment, som att svara i telefon, besvara mejl, chatta och handlägga olika typer av ärenden. Det innebär att du behöver kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och kunna arbeta med flera olika saker samtidigt.
Du behöver vara öppen inför att ditt arbete ständigt kan komma att ändras och utvecklas utifrån den digitalisering som sker i hela samhället. Därför är det viktigt att du kan ta till dig ny teknik och nya arbetssätt.
Du behöver vara skicklig på att uttrycka dig i skrift och tal. I vår organisation arbetar vi med klarspråk vilket innebär att du ska kunna formulera om svår juridisk text till begriplig svenska.
Vi ser också att du är serviceinriktad, empatisk och lugn i kontakten med våra medlemmar.
Som handläggare kommer du ingå i ett team.
Du behöver därför kunna kommunicera bra och ha lätt för att samarbeta med andra för att uppnå våra mål.
Ansökan och anställningsvillkor
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald i all vår rekrytering.
Tjänsten är tillsvidare på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Du kommer att sitta på vårt kontor i Kalmar.
Som handläggare kommer du att genomgå en internutbildning.
Lön och arbetsvillkor enligt gällande avtal.
Vi har kollektivavtal med Handels.
Sista ansökningsdag: 2020-03-15
Skicka ett personligt brev och CV till: rekrytering.kalmar@kommunalsakassa.se
Märk ansökan: ”Handläggare Kalmar”
Beskriv varför du är intresserad av tjänsten och varför just du skulle passa bäst för den.
Välkommen med din ansökan!
Behandling av personuppgifter
Här kan du läsa om hur Kommunals a-kassa behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har när du söker arbete hos oss: https://www.kommunalsakassa.se/personuppgifter-ansokan
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa