OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya medarbetare?
Vi söker dig som känner ett stort ansvar och har ett brinnande intresse för personlig service, effektiv handläggning och en vilja att hjälpa andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du får möjlighet att arbeta i en av samhällets viktigaste organisationer med bra förmåner och engagerade kollegor.
Utbildning och erfarenhet
Eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning helst inom samhällsvetenskap och/eller juridik. 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice och utredningsarbete.
Meriterande
· Att du talar flera språk än svenska och engelska, till exempel arabiska, persiska och somaliska.
· Tidigare arbetat på en a-kassa eller annan myndighet, till exempel Försäkringskassan eller arbetsförmedlingen.
· Kunskap om våra lagstiftningar ALF och LAK.
· Tidigare arbetat med kundservice.
Exempel på arbetsuppgifter
· Utreda och fatta beslut om ersättning utifrån gällande lagstiftning och rutiner.
· Analysera och göra bedömningar.
· Formulera och motivera beslut.
· Ge service till våra medlemmar på telefon, mejl och andra kanaler.
Dina personliga egenskaper
Ditt arbete kommer att bestå av flera olika moment, som att svara i telefon, besvara mejl, chatta och handlägga olika typer av ärenden. Det innebär att du behöver kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och kunna arbeta med flera olika saker samtidigt.
Du behöver vara öppen inför att ditt arbete ständigt kan komma att ändras och utvecklas utifrån den digitalisering som sker i hela samhället. Därför är det viktigt att du kan ta till dig ny teknik och nya arbetssätt.
Du behöver vara skicklig på att uttrycka dig i skrift och tal. I vår organisation arbetar vi med klarspråk vilket innebär att du ska kunna formulera om svår juridisk text till begriplig svenska.
Vi ser också att du är serviceinriktad, empatisk och lugn i kontakten med våra medlemmar. Som handläggare kommer du ingå i ett team och du behöver därför kunna samarbeta med andra för att vi tillsammans ska kunna uppnå våra gemensamma mål.
Ansökan och anställningsvillkor
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald i all vår rekrytering.
Tjänsten är tillsvidare på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök gärna så snart som möjligt.
Du kommer att genomgå en internutbildning.
Vi söker handläggare till våra kontor i Göteborg, Härnösand, Kalmar, Karlstad, Luleå, Visby.
Lön och arbetsvillkor enligt gällande avtal.
Vi har kollektivavtal med Handels.
Sista ansökningsdag: 2020-09-30
Skicka ett personligt brev och CV till:
rekrytering@kommunalsakassa.se
Märk ansökan med det kontor du söker till:
Handläggare Kontorets namn”
Beskriv varför du är intresserad av tjänsten och varför just du skulle passa bäst för den.
Har du frågor?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Enhetschef Göteborg, Ia Hellberg 010-442 76 15.
Enhetschef Härnösand, Daniel Svensson 010-442 75 45.
Enhetschef Kalmar, Martin Fridlund 010-442 77 21.
Enhetschef Karlstad, Marcus Lavinius 010-442 77 07.
Enhetschef Luleå, Maria Andersson 010-442 77 60.
Enhetschef Visby, Liisa Harlevi 010-442 78 10.
Fackligt ombud, Ingela Hansen 010-442 76 44.
Välkommen med din ansökan!
Behandling av personuppgifter
Här kan du läsa om hur Kommunals a-kassa behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har när du söker arbete hos oss: https://www.kommunalsakassa.se/personuppgifter-ansokan
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa