OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet när vi ska ta fram underlag för ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.
Rollen som kommunarkivarie innebär att du ansvarar för kommunens arkiv och det löpande arbetet med att underhålla, systematisera och förteckna. Du bistår allmänheten samt kommunens anställda genom att söka fram allmänna handlingar ur kommunens arkiv samt utför sekretessprövning innan utlämnande. I detta arbete ingår att du deltar i att upprätta, genomföra och uppdatera informationshanteringsplaner och processbeskrivningar. Du har ett övergripande ansvar för att driftsätta en förvaltningsorganisation kring Värmdö kommuns e-arkiv.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom arkiv - och informationsvetenskap eller liknande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Det är även av vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en nämnd- och registraturenhet samt, utredarenhet och en säkerhetsenhet. Du blir en av 17 medarbetare vid nämnd-och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer en arkivarie och en arkivassistent.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2020.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef vid nämnd- och registraturenheten telefonnummer 08-570 485 83. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.