OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Beskrivning
Välkommen till administrativa avdelningen till en tjänst som ger dig en fantastisk inblick i den kommunala organisationen.
På avdelningen arbetar ytterligare en registrator, två nämndsamordnare och en administrativ chef. Förutom att hantera inkommande post till kommunen sköter avdelningen bland annat nämndadministrationen för kommunens samtliga politiska instanser. Vi arbetar främst i dokument och ärendehanteringssystemet Evolution. Under valår har avdelningen även ansvar för administrationen kring genomförande av val.
Vill du vara med och utveckla informationshanteringen i Lilla Edets kommun och ge stöd och råd i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor mm? Vi söker nu en arkivarie/registrator - Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Lilla Edets kommun söker en kommunarkivarie/registrator som ska arbeta med att utveckla informationshanteringen. Du kommer vara ett internt stöd och ge råd samt utbilda Lilla Edets kommuns verksamheter i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor, leda arbetet och tillsammans med kommunens verksamheter hålla informationshanteringsplanerna uppdaterade. I din roll bidrar du med kunskap och kompetens inom informationshantering, informationssäkerhet och gällande lagstiftning. I det dagliga arbetet ingår också att ordna och förteckna handlingar i arkivförteckningsprogrammet Visual Arkiv.
Du kommer också bli involverad när kommunen inför e-arkiv.
Du arbetar med diarieföring och företräder kommunen i arbetet med externa kontakter såsom privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar kommunen. Du arbetar i en händelserik miljö, ofta i ett högt tempo.
Din huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ansvar för kommunarkivet och införande av e-arkiv
- Ansvar för kommunens post och e-post
- Utlämnande av allmänna handlingar
- Diarieföring i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution
Kvalifikationer
Du är en utvecklingsorienterad arkivarie med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med Office-paketet.
Du har:
- Relevant akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av arbete som arkivarie/registrator är meriterande.
- Goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Villkor
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tjänsten är säkerhetsklassad.