OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lekebergs kommun Presentation Vi söker en kommunchef till Lekebergs kommun. Kommunen omsätter drygt 300 miljoner kronor och har cirka 500 anställda. Verksamheten är organiserad i tre förvaltningar med politiska nämnder och i två bolag. Arbetsuppgifter Som kommunchef är du kommunens ledande tjänsteman och ansvarar för att kommunstyrelsens beslut verkställs. Till din hjälp har du det centrala kommunledningskontoret. Att ha ledningsansvaret för kommunens förvaltningschefer samt ansvaret för kommunens ledningsgrupp ingår också i rollen. Utbildning/erfarenhet Vi ser gärna att du har en utbildning på högskolenivå, goda kunskaper i kommunalrätt, kunskap om att arbeta i en politiskt styrd organisation och har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som ledare. Vi söker dig som har förmågan att utveckla och tillvarata medarbetarnas kompetens och kreativitet samt har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Anmäl ditt intresse senast den 12 december. Företagsbeskrivning Unga expansiva Lekebergs kommun har landsbygdens fördelar och ligger nära storstaden Örebro. Kommunen har cirka 7 100 invånare med Fjugesta som huvudort. Med sin blandade skogs- och jordbruksbygd breder Lekeberg ut sig nedanför Kilsbergen. Goda möjligheter för ett rikt friluftsliv erbjuds. Inom kommunen finns en av Sveriges bästa golfbanor. Företagets hemsida www.lekeberg.se Sluttext Intresseanmälan sker genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare