OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Då nuvarande kommundirektör ska gå i pension söker vi nu dig som vill leda, samordna och utveckla Grums kommun mot en hållbar framtid! Som kommundirektör leder du organisationen mot kommunens övergripande mål genom att inspirera och motivera chefer och medarbetare. Det blir ditt uppdrag att samordna och utveckla kommunens verksamheter så att de bedrivs effektivt och i enlighet med politiska mål och beslut.
Ditt ansvarsområde är övergripande lednings- och utvecklingsfrågor där du jobbar i nära samarbete med förvaltningen, den politiska organisationen och näringslivet. Du skapar en sammanhållning mellan organisationens olika sektorer, du bibehåller det goda klimat som finns idag och skapar en organisatorisk stabilitet i utvecklingsarbetet.
Om dig
Vi söker dig som har god förståelse för det kommunala uppdraget i kombination med affärs- och entreprenörmässigt tänk. Du har flera års erfarenhet som ledare och är trygg och kommunikativ. Du har tidigare haft resultat- och budgetansvar vilket ger dig en god ekonomisk förståelse. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som för tjänsten bedöms likvärdig.
Du är bra på att motivera dina medarbetare och har lätt för att skapa ett positivt klimat som bygger på tillit och uppmuntrar till engagemang. Du är handlingskraftig, resultatorienterad och motiveras av utveckling och förbättring. Du är påläst och blickar såväl utåt mot omvärlden som lyssnar inåt i organisationen, vilket ger dig inspiration och möjlighet att driva utvecklingen framåt. Du har förmåga och vilja att sätta dig in i många olika frågeställningar och skapar en helhetssyn i verksamheten.
Om oss.
Grums kommun har rankats till bästa företagsklimat i Värmland och landar på plats 23 i Sverige i år! Detta är vi otroligt stolta över och bidrar till en stadig grund att bygga vidare på. Vi är en del av Vänersamarbetet och ingår i Karlstadsregionen. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
I Grums kommun finns en förvaltning. Förvaltningen hanterar alla kommunens verksamheter och leds av kommundirektören. Förvaltningen utför det som politikerna i kommunstyrelsen beslutar om och består av tre sektorer; socialtjänst, barn och utbildning samt samhällsbyggnad. Tillsammans utför vi våra tjänster effektivt med kvalitet och service samt enligt beslutande kvalitetsmål.
Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Åse Granfeldt på 070-220 62 60.
Välkommen med din ansökan senast 10 januari.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07