OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vallonbygden AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs till 100 % av Finspångs Kommun.
Vi äger och förvaltar ca 2 000 lägenheter och ca 6 000 kvadratmeter lokaler. Här finns framtidstro, gemenskap och laganda, god ekonomi och stor möjlighet att få utveckla och utvecklas.
Mer information hittar du på http://vallonbygden.se
Vårt mål är nöjda hyresgäster och varje dag jobbar vi hårt för uppfylla vårt löfte om ett bra boende genom hela livet. Nu söker vi dig som med passion och driv vill hjälpa oss vidare på vår resa.
Vi söker en Kommunikation- och digitaliseringsansvarig
Rollen som kommunikation- och digitaliseringsansvarig är både operativ och strategisk. Du har övergripande ansvar för företagets externa kommunikation inklusive varumärkets plattform, grafisk profil, relationer med media och PR. Tillsammans med företagets ledning definierar du marknadsstrategin. Du kommer att få en central roll i företagets digitala omställning och vara djupt delaktig i utförande av projektet. Du har även ansvaret för att ta fram och underhålla en långsiktig plan. Du får en central roll i att fortsätta utveckling, harmoniering och standardisering av företagets fastighetssystem. Du säkerställer att vi ser framåt och arbetar proaktivt med digitaliseringen. Du ansvarar för företagets marknadsbudget och rapporterar till företagets administrativa chef.
Du ingår i vår administrativa avdelning och rapporterar till företagets Administrativa chef.
I ditt teamet ingår även fyra uthyrare och en redovisningsekonom.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvarar för och arbetar med vår webbplats, är aktiv i presskontakter, ansvarar för vårt nyhetsbrev och marknadsför oss via web, sociala medier och mässor.
- Ta fram texter för olika kanaler
- Övergripande ansvar för grafisk produktion
- Du är bolagets dataskyddsombud
- Du ansvarar för NKI och fokusmätningar
- Du ansvarar för bolagets systematiska hyressättning (Rätt Hyra/Trimma)
- Driva, stötta och utbilda organisationen i IT- och digitaliseringsfrågor
- Drift och IT-support är outsourcat men du är bolagets kravställare gentemot vår partner
- Du för protokoll vid bolagets styrelsemöten samt är kontaktperson gentemot styrelsemedlemmarna
- Projektledare för vår Strategiska Allmännyttiga Plan och Ekonomihandbok
- Kontaktperson för Vitec, bolagets fastighetssystem
- Övriga förekommande arbetsuppgifter i relation till tjänstens omfattning
Kvalifikationer:
- Du har högskoleutbildning eller motsvarandearbetslivserfarenhet.
- Du har minst 5 års erfarenhet inom kommunikation/marknad – eller digitaliseringsarbete
- Extra meriterande om du har arbetat som projektledare
- Du har god förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och göra realistiska prioriteringar och korrekta avvägningar. Du trivs med att bygga upp, arbeta med förbättringar och hitta lösningar.
- Du har erfarenhet av att arbeta i en stödprocess och självständigt driva arbetet framåt genom att lägga planer, genomföra och följa upp.
- Som person uppskattar du både självständigt arbete och att arbete i team. Du är positiv, driftig, tydlig, ansvarstagande, utvecklingsorienterad och har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
- Du har mycket god förmåga att koordinera, projektleda, samarbeta och kommunicera.
- Du har mycket god datavana samt mycket goda kunskaper i Officepaketet samt Adobe Creative Suite
- Ditt arbete kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
- B-körkort är ett krav.
Ansökningsprocess
Vi jobbar med löpande urval och går igenom ansökningarna under tiden annonsen ligger ute.
Du kan därför få återkoppling redan innan sista ansökningsdag har passerat. Vi går igenom alla ansökningar och är du en av de kandidater som bäst matchar kravprofilen ringer vi dig för att boka en tid för intervju.
Välkommen med din ansökan!