OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som studerar och söker ett kreativt extrajobb finns nu möjligheten att bli en del av Corems tjänsteutvecklingsteam. Vi söker dig som har ett starkt intresse för att skapa digital marknadsföring och besitter ett eget driv. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Fastighetsbolaget Corem har en gedigen erfarenhet och passion för att skapa hållbara och innovativa lösningar och erbjuder skräddarsydda fastighetslösningar, med kontorsfastigheter som huvudverksamhet. Corem har sedan starten 2007 förvärvat, förvaltat och förädlat kommersiella fastigheter i Sverige, Danmark och USA.
I tjänsten som Kommunikation- och marknadsassistent kommer du att jobba i ett team inom enheten för tjänsteutveckling som består av community, reception och konferensverksamhet. Här kommer du spela en central roll inom analys av data och marknadsföring. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara viktigt för att förstå Corems kunders behov och optimera deras strategi. Utöver det kommer du arbeta med att skapa material till sociala medier, vara delaktig i planering, marknadsföring och genomförande av event och skriva engagerande texter mot målgruppen.
Du erbjuds
- En dynamisk roll i en verksamhet som jobbar med ständig utveckling
- En roll i ett aktivt bolag där du får möjlighet att bidra till och närvara på spännande event
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utföra enklare marknadsföringsuppgifter såsom att skapa attraktivt material till sociala kanaler
* Analysera data och applicera digitala strategier
* Eventplanering och koordinering, samt genomföra event
* Skriva nyhetsbrev och målgruppsanpassade texter
* Publicering och underhåll av webb- och eventverktyg
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet om minst 50%, med minst ett halvår kvar av studier, gärna med inriktning marknadsföring
- Har en fallenhet för att formulera dig i text
- God förståelse för marknadsföringsstrategier och förmåga att skapa engagerande marknadsföringsmaterial
- Är kreativ och har ett genuint intresse för marknadsföring och kommunikation
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du i någon form jobbat med sociala medier, arbetat i Wordpress och InDesign.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du har en utåtriktad personlighet med god kommunikationsförmåga. Du trivs att arbeta i team, är prestigelös och har förmågan att ta egna initiativ och driva projekt framåt. Du har ett stort intresse för marknadsföring och sälj. Vidare ser vi att du är:
- Strukturerad
- Flexibel
- Samarbetsinriktad
- Självgående
Övrigt:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Placering: Uppsala Business Park
- Omfattning: Minst 2 dagar i veckan
- Arbetstider: Flexibelt. I dialog med närmsta chef lägger du upp din arbetstid
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231