OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med känsla för förändringskommunikation
Vill du jobba med ett av Sveriges mest omtyckta varumärken? Det är en väldigt spännande tid att börja jobba hos oss och vi söker dig som vill ansvara och driva kommunikationen kring vår strategiska utvecklingsresa.
Vår kommunikations- och marknadsavdelning har ett övergripande ansvar för såväl intern som extern kommunikation och har en mycket viktig roll i att stärka vårt varumärke och bidra till en framgångsrik affärsverksamhet. Är du en ledare med erfarenhet av att jobba med strategisk och verksamhetsnära kommunikation och som vill vara med och driva dessa viktiga frågor hos oss tillsammans med ett gäng kreativa och kompetenta medarbetare?
Om jobbet
Det är en väldigt spännande tid att börja jobba hos oss, vi är mitt i startgropen på vår strategiska utvecklingsresa där kommunikation är en viktig del hur bra vi kommer att lyckas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på Kommunikation- och marknadsavdelningen.
Personalansvar för avdelningens sex medarbetare.
Övergripande strategier för kunderbjudande, kundupplevelse och kundkommunikation externt samt intern kommunikation.
Våra digitala kanaler- både kommunikation och försäljning.
Analys och mätning med fokus på kund, marknad, kanaler och aktiviteter samt omvärldsbevakning.
Säkerställa att leveranser från länsförsäkringsbolagens gemensamma utveckling implementeras i verksamheten.
Du och dina medarbetare utgör ett professionellt stöd till våra chefer och bidrar med expertis och samverkan inom frågor som berör marknadsföringskoncept, värdedriven försäljning och företagskultur för att nämna några. För att nå vår nya strategiska plan behöver vi fortsätta att utveckla vår företagskultur och våra värderingar. Vi ska också stärka vår interna samverkan. Därför kommer den interna kommunikationen vara ett av dina viktigaste uppdrag.
Du kommer också ansvara för att fortsätta att stärka vårt varumärke lokalt. Tillsammans med vår nya Hållbarhetschef kommer du fortsätta att profilera oss som det hållbara företag vi är. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med HR fortsätta att stärka oss som attraktiv arbetsgivare och visa på det som särskiljer oss från våra konkurrenter.
I rollen ingår också ansvaret för den digitala kundbearbetningen och försäljningen i våra digitala kanaler. Vi är i uppbyggnadsfasen av ett team inom marketing automation. Här finns ett stöd i form av en CRM-ansvarig men i din roll ligger det övergripande ansvaret att föra arbete framåt.
Vi erbjuder dig:
Hos oss råder frihet under ansvar, du kommer få möjlighet att vara kreativ och självständigt driva utveckling inom dina områden. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg och stabil arbetsgivare med lokal närvaro och stort samhällsengagemang. Du kommer till en grupp kompetenta och engagerade kollegor som älskar att jobba med den här typen av frågor.
Vem är du?
Du har goda ledaregenskaper och tycker om att jobba med människor och deras utveckling. I jobbet ansvarar du för långsiktig planering och har därför förmåga att planera och utveckla verksamheten med lyhördhet till bolagets behov. Du kan strukturerat hålla ihop och leverera utifrån de planer som läggs, genom eget arbete och genom att få med dig teamet och delegera uppgifter bland medarbetarna.
Du har akademisk examen inom området kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har ett stort intresse och erfarenhet av intern kommunikation. Har du även erfarenhet av att jobba med förändrings-och utvecklingskommunikation hoppas vi du lyfter fram det i din ansökan då det är meriterande för den här tjänsten. Du är målorienterad och vill se effekt och resultat. Som person är du en initiativtagande problemlösare som har förmågan att skapa goda relationer och ett positivt klimat runt om dig.
Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Ring verksamhetschef Jenny Green 073-920 02 22 alternativt HR-chef Lisa Ringbom Axnér 073-920 02 21.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Stina Haraldsson 021-19 01 56 för Akademikerföreningen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Västerås. Resor till vårt kontor i Örebro ingår, samt vid behov resor till våra lokalkontor i Köping, Sala, Lindesberg och Karlskoga.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktigt styrka.
Välkommen med din ansökan senast 14 mars. Urval kommer ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161