OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som kommunikation- och marknadsföringskoordinator ansvar du, tillsammans med teamet, för all kommunikation och intern marknadsföring gällande Getinges IT-tjänster. I nära samarbete och dialog med tjänsteägarna runt om i den globala koncernen hjälper du till att på ett tydligt sätt informera om nyheter, uppdateringar, pågående projekt m.m. Detta kommuniceras på ett marknadsmässigt sätt så att slutanvändarna håller sig uppdaterad, engagerade och förstår nyttan av olika projekt och processer. Rollen innebär mycket arbete med marknadsmaterial, PowerPoint är ett av dina främsta redskap.
Du kommer driva olika aktiviteter inom ditt område. Det kan gälla förbättring i befintliga system samt nya implementeringar. Du har kollegor både i Sverige och i andra länder där Getinge har kontor. Arbetsplatsen är beläget i Getinge eller Göteborg, där din boendeort kan avgöra. Närmsta chef sitter i Getinge. Du kommer att ingå i IT-avdelningen och vara en del av ett engagerat och motiverat team. Att ge högkvalitativt stöd till de interna kunderna kommer alltid att vara er högsta prioritet.
Huvudansvaret för denna roll är följande:
• Ansvarig för intern IT-kommunikation och marknadsföring
• Skapa kraftfulla visuella rapporter för intressentmöten (främst PowerPoint)
• Koordinera och följa upp viktiga aktiviteter för koncernens IT-ledningsgrupp
• Hjälp IT-chefer i dagliga uppgifter relaterade till ditt område
• Övriga Ad hoc-uppgifter
Om dig
Du har god erfarenhet inom marknadsföring, genom tidigare arbete alternativt relevant utbildning. För att lyckas och trivas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet från en internationell arbetsmiljö. Du är tekniskt lagd och är digital i ditt arbetssätt.
Vi söker dig som känner igen dig som en passionerad doer med skinn på näsan. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, både i svenska och engelska språket. Du har erfarenhet av att koordinera projekt, från start till mål och trivs i en roll där du får vara drivande.
Viktigt för tjänsten:
- Minst 2 års erfarenhet i en liknande roll eller motsvarande kombination av utbildning och relevant arbetslivserfarenhet
- Erfarenheter från att arbeta i en internationell miljö
- Goda kunskaper i PowerPoint
- God teknisk förståelse och ett digitalt tänk
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om företaget
Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Företaget har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. En av deras stora siter ligger i Getinge. Företag har stått stabilt på marknaden i flera år och fortsätter att producera högkvalitativa produkter som räddar liv.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader på heltid med start omgående. Initialt får du en anställning i Adecco Sweden men för rätt kandidat kan detta utvecklas till en fast position på Getinge.
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli via 0736 84 77 73.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147