Kommunikations- och kundcenterchef

Kommunikations- och kundcenterchef

Arbetsbeskrivning

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Hallstahammar och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Förvaltningen har tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. I ansvarsområdet ingår även att ge förvaltningar och förtroendevalda stöd och underlag för beslut.
På kommunstyrelseförvaltningen finns cirka 65 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena:
• Ekonomi och finans
• HR
• Samhällsbyggnad och näringsliv
• Utveckling och administration

Verksamhetsområde Utveckling och administration innehåller enheterna strategisk utveckling och planering, nämndkansli samt kundcenter och kommunikation. Verksamhetsområdet leds av utvecklings- och administrativ chef Ulrika Jonsson. Enhetschefen för kundcenter och kommunikation är underställd verksamhetsområdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp tillsammans med enhetschefen för nämndkansliet.

Kommunstyrelseförvaltningens område Utveckling och administration söker nu en KOMMUNIKATIONS- OCH KUNDCENTERCHEF


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att leda verksamheten med kommunens kundcenter och kommunikations-funktion. Enheten är ett nav och vägen in i den kommunala organisationen, där medarbetarna med sin kompetens stöttar och vägleder både externa kunder, besökare, företagare samt den egna organisationen. Du, tillsammans med alla medarbetare på din enhet, har en nyckelroll för att utveckla vår organisations kommunikativa förmåga och kommunens gemensamma kommunikationsarbete.
Kundcenter är övergripande ansvarig för växel samt fordonssamordning och dess medarbetare informerar och vägleder om kommunens verksamheter via telefon, besök, e-post och e-tjänster. Kommunikationsfunktionen är en specialist- och stödresurs som stöttar verksamheten i kommunikationsfrågor och med ansvar för kommunens kommunikationskanaler, främst externwebb och intranät.

I chefsuppdraget för kundcenter och kommunikation ingår personalansvar och ansvar för ekonomi i balans, att arbeta för helhetssyn och att utöva ett väl anpassat ledarskap i nära samverkan. 16 medarbetare arbetar på enheten.

Uppdraget utgår från vår vision att Hallstahammars kommun ska kännetecknas av ledorden "Enkelt och nära", "Nytänkande och kreativt" samt "Ansvar och engagemang". Som kommunikations- och kundcenterchef ansvarar du tillsammans med dina medarbetare och genom ledningsgruppen för att driva utvecklingen inom området och hela kommunen framåt.

KVALIFIKATIONER
Du är en modig och tillitsfull ledare som har siktet inställt på ett modernt kommunikationsarbete som utgår från kundcenter och kommunikationsfunktion. Du vill bidra med ditt kommunikativa och strategiska förhållningssätt för att driva utveckling framåt.

Du har erfarenhet inom kommunikationsområdet och erfarenhet av att arbeta med service. Det är meriterande om du även har erfarenhet från kundcenter, medborgarcenter eller medborgarkontor. Du vill nu fortsätta utveckla kommunikationsfunktionen och kundcenter för framtiden, tillsammans med duktiga kollegor. Du är en framtidsinriktad chef som ser möjligheterna med digitalisering för att effektivisera processer och ge bättre service.

Du har:
• Akademisk utbildning inom kommunikation eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer relevant.
• Erfarenhet från offentlig förvaltning och att arbeta inom en politiskt styrd organisation, med god kunskap om det kommunala uppdraget.
• Du har vana av att driva process- och utvecklingsfrågor.
• Tidigare erfarenheter av att vara chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar.

Du står bakom vår vision och våra värderingar. Du är trygg som person, har ett gott värdskap och ett gott samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort utan begränsningar är ett krav.


ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
HALLSTAHAMMAR, 73480

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024