OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är mycket som händer här på Länsförsäkringar Bergslagen och det är sannerligen en spännande tid att börja jobba hos oss. Vi är mitt i vår strategiska utvecklingsresa där den interna och externa kommunikationen är en viktig framgångsfaktor i arbetet att stärka vårt varumärke och bidra till en framgångsrik affärsverksamhet. Det är här du kommer in, för nu söker vi en Kommunikations- och marknadschef som vill ta det övergripande ansvaret för vårt varumärke och leda vår kommunikation mot våra mål in i framtiden.
Som Kommunikations- och marknadschef hos oss på Länsförsäkringar kommer du till en trygg och innovativ arbetsgivare med stark lokal närvaro och med ett brinnande samhällsengagemang. Här erbjuds du en bred och spännande roll där ditt ledarskap och din strategiska förmåga kommer att vara i fokus. Du förväntas använda ditt affärmasskap till att fortsätta optimera och utveckla vår interna och externa kommunikation. Hos oss lever vi våra värderingar i alla möten. Här bryr vi oss om varandra, våra kunder och det samhälle vi lever i.
Det är ett spännande uppdrag där du som Kommunikations- och marknadschef får ta ett ägandeskap över hela vår kommunikation. Du ges stora möjligheter att få arbeta kreativt och få påverka ditt och avdelningens arbete, allt för att stärka vårt varumärke. Utöver detta finns du och dina medarbetare till för våra chefer som ett professionellt stöd och bidrar med expertis och samverkan inom frågor som berör marknadsföringskoncept, värdedriven försäljning och företagskultur för att nämna några.
Rollen innebär lite mer konkret
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på Kommunikations- och marknadsavdelningen.
Utveckla vår interna samverkan och stärka vår företagskultur och våra värderingar.
Att på ett hängivet och värderingsstyrt sätt leda avdelningens sex medarbetare.
Övergripande strategier kunderbjudande, kundupplevelse och kundkommunikation externt.
Fortsätta arbetet med att stärka vårt varumärke lokalt.
Ansvara för att driva och utveckla den interna kommunikationen.
Utveckla arbetet kring presskontakter och pressreleaser.
Kontinuerligt utveckla våra digitala kanaler utifrån både kommunikation och försäljning.
Analyser och mätningar med fokus på kund, marknad, kanaler och aktiviteter samt omvärldsbevakning.
Vi söker dig som är en skicklig och naturlig ledare, och som har ett genuint intresse för att jobba med människor och deras utveckling. Du är initiativtagande och drivande samt en positiv budbärare för din omgivning. Rollen är bred och för att lyckas med uppdraget är det viktigt att du på ett strukturerat sätt kan hålla ihop helheten och leverera utifrån planer som läggs. Detta genom att få med dig teamet och delegera uppgifter bland dina medarbetare, men också genom eget arbete.
Du har en akademisk examen inom området kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt samt flera års erfarenhet av ledande roll inom liknande områden. Har du även erfarenhet av att jobba med förändrings-och utvecklingskommunikation hoppas vi du lyfter fram det i din ansökan då det är meriterande för den här tjänsten.
Vidare så är du en resultatinriktad och prestigelös person med en positiv livssyn, som sprider energi och som med din ledarförmåga skapar lösningar som ger effekt och resultat.
Låter detta intressant?
Vi berättar gärna mer! Kontakta ansvarig rekryterare Anna Hemmingsson på Norén & Lindholm, telefon 070-77 88 135 eller anna@norenlindholm.se. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast 2 november på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Då vi verkar i en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.