Kommunikationsansvarig

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på de möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.

Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. Kommunen ligger centralt placerad utefter E 18 mitt emellan Karlstad och Oslo vilket ger närhet till både naturen och staden. Det finns goda pendlingsmöjligheter från både Arvika, Bengtsfors, Karlstad och Säffle.

Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya kommunikationsansvariga? Känner du att du vill driva och utveckla arbetet med kommunikation i en offentlig verksamhet. Ja då hoppas jag att du söker den här tjänsten!

Som kommunikationsansvarig ska du:
• Identifiera och analysera kommunikationsbehov, planera och genomföra kommunikationsaktiviteter samt följa upp resultat.
• Ansvarar för omvärlds- och mediebevakning samt planera och genomföra medierapportering.
• Aktivt stödja verksamheternas behov av kommunikation och kriskommunikation inklusive utbildningar.
• Vara delaktig i arbete med övergripande strategier, planer och aktiviteter. Delta aktivt i arbete med kompetensförsörjning , kommunens varumärke samt övriga administrativa arbetsuppgifter.
• Arbeta med att utveckla befintliga och nya digitala kommunikationskanaler, samordna, leda och kompetensutveckla kommunens webbredaktörer.
• Filma/fotografera och publicera texter och bilder på kommunens informationskanaler samt producera enklare informationsmaterial


Om dig :

• Vi söker dig som är drivande och trivs med att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Som har en god språkkänsla och förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper i såväl digitala som i traditionella kanaler.
• Du är strukturerad, problemlösande och tycker om att se resultat av ditt arbete.
• Du kommer vara en del av HR-avdelningen i Årjängs kommun och rapportera direkt till HR-chef.
• Hos oss får du vara med på en spännande resa då HR/kommunikationsenheten har ett pågående utvecklingsarbete av bland annat webbplatser, sociala medier, grafisk profil och varumärket Årjäng.


KVALIFIKATIONER
• Högskoleexamen inom kommunikation, journalistik, media eller liknande.
• Goda erfarenheter av webbutveckling och utvecklingsarbete i webbmiljöer
• God förmåga att arbeta med kommunikationsplanering och projekt inom kommunikationsområdet.
• Goda IT-kunskaper framför allt inom digitaliseringsområdet.
• Erfarenhet av att arbeta strategiskt i offentlig förvaltning samt vägleda och stötta medarbetare i kommunikationsarbetet
• Klarar att snabbt fånga upp och anpassa budskap och texter efter målgrupp och media.
• Innovativ, nytänkande och modig.
• Lyhörd, flexibel, social och stresstålig.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift med mottagarperspektivet i fokus.

Giltigt B-körkort är ett krav

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan
digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Christer Larsson
0573-14011
Kommunchef Ingemar Rosén
0573-14132
Personal- och arbetsmarknadssamordnare Martin Eklund
0573-13921

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 66 ÅRJÄNG
None

Postadress

Box 906
ÅRJÄNG, 67229

Liknande jobb


23 december 2024

19 december 2024

Medarbetare till myndighetsstaben

Medarbetare till myndighetsstaben

18 december 2024