OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Partillebo AB! Vi förvaltar, bygger nytt och hyr ut bostäder och lokaler i Partille kommun. Totalt förvaltar vi cirka 4 000 bostäder och cirka 230 000 kvm lokaler i Partille.
Vi har ett betydande ansvar för invånarna i Partille kommun, genom att vi äger och förvaltar många av de fastigheter där den offentliga servicen sker, såsom förskolor och grundskolor, idrottsplatser och idrottshallar, äldreboenden, gruppboenden och servicelägenheter, bibliotek, teater- och kulturbyggnader. Som förvaltare och uthyrare av privatbostäder kan vi erbjuda allt från marklägenheter i parhus mitt i naturen till centralt belägna lägenheter i Partille centrum. Vårt mål är att skapa den absolut bästa och mänskligaste bostadsmiljön, där både barn och vuxna kan trivas och må bra utifrån sina behov.
Bolagets vision är Tillsammans skapar vi den bästa framtiden i Partille. Vi är drygt 80 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Partillebo har inlett ett spännande utvecklingsarbete som syftar till att positionera varumärket, öka synligheten och närvaron bland såväl externa som interna målgrupper samt höja kvaliteten i kommunikationsarbetet. Nu söker vi dig som vill axla rollen som kommunikationsansvarig och fungera som specialist inom PR- och kommunikation hos oss!
Här finns ett utvecklande och varierande uppdrag som ger dig möjlighet att vara med och skapa vår kommunikationsstruktur- och profil. Bland annat ska ett antal arbetsuppgifter som genom åren har lagts ut på externa leverantörer plockas tillbaka, både för att kostnads- och tidseffektivisera, men också för att sätta Partillebos prägel på material och budskap. Du behöver vara bra på och tycka om att utveckla samarbeten med organisationens olika verksamheter, såväl som med ledning och styrning. Rollen kräver att du är en aktiv och nära partner i vårt kommunikationsarbete.
I rollen som kommunikationsansvarig hos oss ingår också att:
• Utforma budskap på ett enkelt, tydligt och begripligt sätt
• Identifiera och hitta våra olika målgrupper och deras kanaler
• Skapa och hantera innehåll i sociala medier
• Genomföra och driva kommunikationsprojekt av olika slag
• Planera för och medverka vid branschrelaterade event
• Ge stöd till samt vidareutveckla chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor
KVALIFIKATIONER
Till denna tjänst söker vi dig som har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap. Du har erfarenhet av självständigt kommunikationsarbete, gärna i en roll där du har fått arbeta med praktiskt och operativt produktionsarbete, såväl som strategiskt arbete utifrån affärsplan och mål. Det är ett krav för tjänsten att du har erfarenhet av att arbeta med bildredigering och grafisk produktion, samt att du har erfarenhet av positionering av budskap och varumärke i sociala medier. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet i offentlig sektor. Självklart är du drivande i och intresserad av kommunikationsstrategiska frågor.
Som person ser vi att du trivs med att samarbeta med olika parter i olika frågor samtidigt som du är självgående och har en proaktiv inställning till ditt arbetsområde. Självklart är du utvecklingsorienterad och kommer med idéer och förslag när du ser möjlighet till förbättring. Du är i ditt arbetssätt strukturerad, kreativ och bra på att omsätta idéer till praktisk handling.
Vi söker dig som har mod att utmana hur vi ser på och arbetar med kommunikations- marknads- och varumärkesfrågor!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.