OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erbjudande
Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.
Om SKL Kommentus
SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt en majoritet av Sveriges kommuner. SKL Kommentus-koncernen består av tre affärsområden; SKL Kommentus HR- och chefsstöd, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Våra kunder är både kommunala och statliga organisationer och vårt uppdrag och kärnverksamhet är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda stöd och tillgodose deras behov av varor och tjänster. SKL Koncernen har cirka 130 medarbetare och våra kontor ligger i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs gärna mer om SKL Kommentus och vår verksamhet här.
Om rollen
Som Kommunikationsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar och fungera som huvudkontaktperson för kommunikationen inom ett av våra affärsområden – SKL Kommentus Inköpscentral – som upphandlar nationella ramavtal åt i huvudsak kommuner och landsting. Du kommer ha stort eget ansvar som innebär att utveckla, initiera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsuppdrag och projekt, i nära samarbete med ledningsgrupp, kategoriansvariga och medarbetare inom affärsområdet. I utförandet av de olika uppdragen och aktiviteterna har du dessutom hjälp av övriga kollegor inom Kommunikation. Då vi arbetar i en flexibel, projektbaserad organisation kommer du även aktivt få delta i framtagande av strategi, planering och utförande av kommunikationsuppdrag och projekt som rör hela SKL Kommentus. Du rapporterar till kommunikationschefen och ingår i vår kommunikationsavdelning som idag består av 14 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:
Planera, koordinera och utföra kommunikationsuppdrag och aktiviteter inom affärsområdetPlanera, koordinera, producera och följa upp extern- och marknadskommunikation, internkommunikation, tjänste- och produktkommunikation samt projektkommunikationAgera stöd och bollplank till ledningsgrupp, chefer och medarbetare i såväl strategiska som operativa kommunikationsfrågor inom affärsområdet
Om dig
För att lyckas i rollen har du minst fem till sju års erfarenhet av brett kommunikationsarbete på både strategisk och operativ nivå. Du är en vass skribent, har goda språkkunskaper i svenska och behärskar både traditionella och digitala kanaler inklusive rörlig media. Du har förmåga att författa ändamålsenliga texter och producera engagerande innehåll med fokus på målgrupp och syfte. Du är en duktig projektledare som vågar tänka nytt och är van att jobba mot deadlines. Du har en eftergymnasial utbildning, troligtvis inom information, kommunikation, webb eller journalistik. För att trivas i rollen har du förmåga att växla mellan att leda olika arbetsgrupper, samarbeta och jobba i team. Du har också goda kunskaper inom relevanta kommunikationsverktyg, gärna EpiServer och Apsis. Som person är du driven, prestigelös, flexibel och har en god blick för helheten. Erfarenhet av offentlig sektor ser vi som meriterande.
Intresserad? Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar SKL Kommentus med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-20. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 34. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Camilla Waernelius (cw@kimm.se) eller Sabina Axelsson (sa@kimm.se).
Trevlig sommar!