OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder en arbetsplats i centrala Göteborg med drygt 80 fantastiska kollegor som på olika sätt bidrar till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar utveckling i Göteborgsregionens näringsliv. Vi drivs av våra värdeord: handlingskraft, engagemang och mod. Våra verksamhetsmål är att ge förutsättning för fler framgångsrika företag, att förbättra företagsklimatet samt öka Göteborgs innovations- och attraktionskraft. Vi är på god väg.
Inom kommunikation är det vår ambition att med fokus på näringslivet bygga lokal stolthet, ett bredare engagemang och en nyfikenhet internationellt. Samarbetet, nyfikenheten och glädjen är viktiga delar i vardagen. Vi vill ligga i framkant inom kommunikation och testar gärna nya lösningar för att nå ut.
Om rollen - kommunikationsansvarig
Vi är på jakt efter en kommunikatör som vill arbeta brett med kommunikation och marknadsföring kopplat till våra erbjudande och vårt uppdrag. Du är mycket bekväm med relevanta digitala kanaler och du kan snabbt leverera både text, bild och enklare filmer. Och dessutom hoppas vi att du är en fena på SEO. En tusenkonstnär, javisst, men som erfaren kommunikatör vet du att vad som helst kan dyka upp och troligen så trivs du väldigt bra i en sådan vardag.
I rollen ingår arbete med webbpublicering och SEO, skrivande för webb, sociala medier och nyhetsbrev, bildhantering och publicering av material i alla relevanta kanaler. Och uppföljning samt ständig utveckling för att nå ut på bästa sätt. Beställarkompetens är också viktigt och en förståelse för de lagar, regler och riktlinjer som är kopplade till kommunikation. Till exempel tillgänglighetsdirektiv och GDPR.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet och utbildning - Krav
Ett krav är att du har minst två års relevanta studier bakom dig samt minst fem års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av SEO-arbete och att du är en god skribent, som obehindrat skriver svenska texter och gärna även engelska. Vidare vill vi att du är mycket bekväm med Adobes program för digital marknadsföring och grafisk produktion. Och att du har god vana av att hantera verktyg för mailautomation, webbpublicering och publicering i sociala medier. För att trivas och kunna prestera i rollen ser vi att du har ett brett intresse för näringslivsfrågor och att du är bra på att skapa och etablera goda relationer.
Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper och önskar oss att du är:
- Positiv, snabb, kreativ, flexibel, målfokuserad och självgående
- Tekniskt intresserad och nyfiken på att lära nytt.
- Driven med hög initiativkraft och som gärna delar med dig av egna kunskaper samt tar tillvara på omgivningens kompetens och erfarenhet
ÖVRIGT
Rollen är ett vikariat under ett 1,5 år, kopplat till marknads- och kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till chefen för avdelningen, Marie Gumabon.
Vi intervjuar löpande och tar emot ansökningar till och med 27/12.
Varmt välkommen med din ansökan och hör gärna av dig om du har frågor kring rollen.