Kommunikationsansvarig/ledningsassistent

Kommunikationsansvarig/ledningsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker kommunikationsansvarig /ledningsassistent som arbetar brett inom hela organisationen för att säkerställa ShoreLinks kommunikation och ledningens funktion.

Du tillhör HR-funktionen och är underställd HR-chefen samt arbetar med VD vad gäller ledningsadministration.

Är det här ditt nya jobb?

Rollen är omväxlande där du behöver såväl kreativa som administrativa förmågor för att genomföra arbetsuppgifterna. Du behöver ha god planeringsförmåga då arbetsområdet är stort och arbetsuppgifterna varierande.

Du arbetar med hela processen inom den interna och externa kommunikationen, är ett administrativt stöd till VD och ledningsfunktioner samt är ansvarig för GDPR. Samtliga ansvarsområden består av såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter.

Intern kommunikation

- Utveckla och ansvara för de interna kommunikationskanalerna, såsom intranät och TV-skärmar.
- Producera material till de interna kanalerna, såsom artiklar och enklare meddelanden.
- Utveckla och uppdatera mallar, foto och övrig internt material.
- Utveckla och vara ett stöd i övriga interna kommunikationskanaler.

Extern kommunikation

- Utveckla, producera och ansvara för innehåll till sociala medier, extern webb, pressreleaser, annonser, event, presentationer, marknadsmaterial och profilvaror.
- Ansvara för varumärket och den grafiska profilen
- Tillsammans med HR-chef utveckla och arbeta med arbetsgivarvarumärket.
- Ansvara för upplägg och genomförandet av ShoreLinks sponsring och ha kontakt med samarbetspartners.

Ledningsassistent

- Planera, administrera och protokollföra ledningsgruppens möten och möten inom ShoreLinks affärsområden.
- Forma den interna kommunikationen från ledningen.
- Boka konferenser och möten för ledningen och koncernen.
- Administrativt stöd till VD.

GDPR

- Ansvara för att aktuella rutiner och regelverk finns på plats.
- Vara ett stöd för organisationen i frågor rörande GDPR.

Vi söker dig som har

Erfarenhet av att arbeta självständigt med ovanstående arbetsuppgifter. Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller motsvarande förvärvad kompetens. Mycket goda kunskaper inom Officepaketet. Minst grundläggande kompetens i InDesign, Sharepoint och hantering av sociala medier. Goda kunskaper inom GDPR. God samarbets- och planeringsförmåga.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett arbete i ett företag som är, och kommer att vara en viktig länk i den moderna industrin som växer fram här i norr. För att satsningarna i norr ska lyckas är våra effektiva och hållbara logistik- och transportlösningar avgörande.

Vi har en god stämning, vår arbetsmiljö är viktig och våra värdeord, nytänk, omtanke och ansvar är alltid med.

Arbetsplatsen finns på Haraholmen, Piteå. Eftersom vi finns på fler orter, Kalix, Luleå och Skellefteå, förekommer resor i arbetet.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2024-01-01 eller enligt överenskommelse.

Vill du kliva ombord?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande, ansök senast 2023-11-05.

 

Om ShoreLink



ShoreLink är ett transport- och logistikföretag med verksamhet i Skellefteå, Piteå, Luleå och Kalix, med huvudkontoret i Piteå, Haraholmen. För våra kunder samordnar vi våra funktioner inom transport, logistik, skeppsklarering, lastning och lossning av gods på fartyg, järnväg och lastbil samt tjänster inom maskinentreprenad.



Våra kunder finns huvudsakligen inom basindustrin i regionen, där vi under många år varit en viktig aktör.



Omsättningen uppgår till cirka 320 Mkr per år och vi har 230 medarbetare samt över 130 fordon i verksamheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024