OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsvarig sökes till konsultuppdrag hos stort fastighetsbolag i Solna.
Nu har du chansen att söka till detta varierade och spännande uppdrag inom kommunikation med ansvar för att utveckla varumärket och kommunicera bolagets budskap.
Du kommer att bli anställd som konsult av Jefferson Wells och arbeta hos vår kund i Solna, men just nu sköts arbetet på distans pga den rådande pandemin.
Uppdraget är på heltid med start 11/3 och i första hand till september, med möjlighet till förlängning.
Uppdraget
I uppdraget som kommunikationsansvarig ansvarar du för att tillsammans med kollegorna inom affärsområdena utveckla och bibehålla en trygg och långsiktig kommunikation mot befintliga hyresgäster och bolagets intresseneter.
Rollen är varierad och utmanande, med många interna och externa kontaktytor. Du arbetar till exempel med rådgivande kommunikationsstöd till chefer och medarbetare, men lika gärna med proaktiv och reaktiv presskommunikation.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att handla om:
* Informationsinsamling och informationsspridning
* Skapa, planera och samordna kommunikation och innehåll i interna och externa kommunikationskanaler, projekt och presentationer
* Redaktör intranät, hemsida och digitala/sociala kanaler
* Bevaka närvaron i sociala medier
* Synka inkomna mediafrågor samt proaktiva medianedslag tillsammans med presstjänsten
Din profil
Du har en akademisk examen inom kommunikation och/eller information samt minst 5 års erfarenhet av arbete med extern och intern kommunikation inom större organisation, gärna börsnoterat bolag och hantering av känslig information. Du har också erfarenhet av strategisk kommunikation och har förmåga att förstå olika målgruppers behov och anpassa kommunikationen därefter. Du har dokumenterat god förmåga att arbeta i såväl print som i digitala/sociala kanaler samt god kunskap av arbete i publiceringskanaler och videoplattformar. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig som konsult?
På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär med hjälp av en individuell karriärplan. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag. Vi finns över hela Sverige och har majoriteten av Sveriges mest attraktiva företag som kunder.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I och med att uppdragets start är så snart kan vi komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Agneta Yngwe på telefonnummer: +46 8 736 28 86.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, HR, marknad och kommunikation. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.