OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Externa relationer och Avdelningen för internationalisering arbetar med att skapa förutsättningar i verksamheten för internationalisering av studenter och anställda. I uppdraget ligger även att kommunicera universitetets utbildningsutbud och möjligheter såväl nationellt som internationellt.
Lunds universitet söker en kommunikationsassistent till avdelningen för internationalisering.
Arbetet består i att tillsammans med medarbetarna i gruppen för Internationell rekrytering och marknadsföring marknadsföra Lunds universitet och rekrytera internationella studenter.
Arbetsuppgifter
Den här rollen involverar at implementera och koordinera Unibuddy, en digital plattform som tillåter presumtiva, sökande och antagna studenter att kommunicera med nuvarande studenter vid Lunds universitet. Uppgiften innebär att du måste arbeta nära fakulteterna och internationella studenter från hela världen. Som kommunikationsassistent kommer du även att arbeta med regionspecifika analyser för specifika prioriterade länder, bland annat genom att planera och genomföra fokusgrupper, samt presentera ingående kulturella analyser för de marknadsansvariga i teamet. Huvudsyftet med analyserna är att öka den kulturella kompetensen om länderna i fråga, för att kunna förbättra och bättre anpassa kommunikationsinsatser under rekryterings- och ansökningsprocessen. I rollen ingår även att identifiera digitala verktyg som kan förbättra rekryteringsarbetet och arbetet med konvertering av presumtiva och sökande studenter. Som kommunikationsassistent kommer du även att ge generell support till marknadsansvariga genom hela rekryteringscykeln.
I den här rollen kommer du att samarbeta nära övriga i teamet, fakulteterna, programkoordinatorerna och nuvarande studenter. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men också att du samarbetar med resten av gruppen.
Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att jobba med interkulturell kommunikation och digital marknadsföring. Att ha arbetat professionellt med studentkommunikation är också ett krav. Utmärkt förmåga att uttrycka dig i skrift och vara noggrann med detaljer.
Eftersom gruppens arbetsspråk är engelska krävs dessutom flytande engelska i tal och skrift. Relevant utbildning (t ex i marknadsföring, kommunikation, digitala medier) från universitet, eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av internationell marknadsföring inom högre utbildning är önskvärd.
Personliga egenskaper
Då detta är en junior tjänst söker vi dig som är i början av din karriär och vill ha ett spännande och utmanande arbete i ett internationellt sammanhang. Arbetet innebär kontakter på alla nivåer inom Lunds universitet och förutsätter därför god kommunikationsförmåga. Som person är du noggrann och sätter en personlig ära i att åstadkomma arbete av hög kvalitet. Du är flexibel, samarbetsvillig, analytisk och strukturerad. Du arbetar bra under press och trivs med ett högt arbetstempo. Du är duktig på att relatera till olika människor och på att bygga relationer. Inte minst är du internationellt orienterad och intresserad av högre utbildning.
Anställningen avser tiden 2020-06-01--2021-06-15.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.