OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Även om det är lugnt och fridfullt i Eksjö kommun så står det aldrig still. I hundratals år har Eksjö varit trästaden, där gamla hantverks- och förvaltningstraditioner ständigt utvecklas för att ligga i framkant och skapa förutsättningar för nästa generation ska få det lite bättre.
Här finns allt som förknippas med Småland. Entusiasmen, klurigheten och inte minst det vi kallar "Ta-sig-för-samhet". Vi är stolta över vår kommun och över att vara smålänningar. Eksjö kommun är något av ett Småland i miniatyr och, om vi får säga det själva, Småland när det är som allra bäst.
Till kommunikatörsenheten som är en del av kommunikationsavdelningen, söker vi en kommunikatör med inriktning på grafisk formgivning och hantering av digitala kommunikationskanaler.
Är du den kommunikatör vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Kommunikation är en handling som syftar till att uppnå en önskvärd effekt hos någon annan. För en kommun, med många olika verksamheter, är enhetlig, tydlig och snabb kommunikation med medborgare, besökare, föreningar och näringsliv oerhört viktig.
Kommunikationsavdelningen ansvarar för det strategiska arbetet vad gäller kommunens kommunikation, men har även det operativa ansvaret för många av kommunikationskanalerna, så som kommunens webbplats, intranät, sociala medier, hushållstidningen ”Hemma i Eksjö”, posthanteringen, telefoni, kommunens officiella e-postlåda samt trycksaker där vi i allt större utsträckning också ansvarar för både produktion och tryck.
Kommunen har tre värdeord som passar in på dig: du är engagerad i ditt jobb och dina kollegor och vill alltid göra bra ifrån dig, du visar handlingskraft genom att ta egna initiativ när färdig lösning saknas, och du är öppen för att dela med av dina tankar och kunskaper, samtidigt som du är nyfiken på andras.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom media och kommunikation och/eller 2-3 års erfarenhet av arbete inom kommunikation, marknadsföring, PR eller grafisk formgivning. Tjänsten förutsätter att du är en kreativ, skicklig och stilsäker grafisk formgivare, samt har goda kunskaper i Adobes InDesign, Photoshop och Illustrator.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Du har erfarenhet att arbeta i webbpubliceringsverktyg och är van att kommunicera via webb och andra digitala kanaler såsom sociala medier.
Kommunikatörsenheten är en del av kommunens krisberedskap så du måste kunna hantera skarpa situationer och stress. Som person trivs du i miljöer där du får användning för ditt driv och kreativitet på ett positivt sätt. Du tilltalas av en miljö där flera projekt, stora och små, pågår parallellt. Du är strukturerad och ordningsam och förstår vikten av att hålla avtalad leverans.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt så du måste ha en mycket god social förmåga och vara bra på att bygga relationer med andra.
B-körkort är ett krav.
Arbetsprov - Med din ansökan ska du skicka in:
• Minst två arbetsprov där din kompetens i att skriva olika sorters texter, till exempel reportage, intervjuer och informationstexter, framgår.
• Minst tre arbetsprov där din kompetens i olika typer av grafisk formgivning, till exempel trycksak, annons och affisch, framgår.
ÖVRIGT
Besök www.eksjo.se/ledigajobb där tjänsten finns utlagd. Du skickar sedan in din ansökan via Offentliga jobb, se länk i annonsen. Beskriv vilka kunskaper du har idag, tidigare erfarenheter och personliga egenskaper som du bedömer överensstämmer med det vi söker. Kort sagt varför just du skulle passa bra som medarbetare på kommunikatörsenheten. Bifoga arbetsprover beskrivna under Krav.
För att få en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsvertyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.