OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chef för Kommunikation - Marknad VTI bedriver forskning och utveckling inom transportsektorn såväl nationellt som internationellt.För att fullgöra vårt uppdrag behöver VTI en god kommunikation med omvärlden under de närmaste åren.På enheten finns cirka 15 medarbetare och verksamhetsbudgeten är 16 mkr. Som chef för enheten ansvarar du för ett antal områden inom information (intern och extern), bibliotek/dokumentation, konferenser, uppdragsutbildning samt marknadsföring.Du kommer också att ansvara för VTI:s årliga konferens som samlar drygt 1 600 deltagare.En väsentlig uppgift för Kommunikationschefen under de kommande åren kommer att vara att fokusera på extern kommunikation samt medverka till marknadsföring av VTI nationellt och internationellt.VTI skall bli än mer känt som den ledade organisationen inom frågor som ligger inom VTI:s kompetensområde.Att bygga upp externa relationer och externa kontakter kommer att bli en mycket viktig uppgift för Kommunikationschefen.Befattningshavaren rapporterar till Generaldirektör Urban Karlström och ingår i VTI:s ledningsgrupp.Din profil Din bakgrund kan vara som informations- eller marknadschef inom ett media- eller kunskapsföretag.Du kan också ha erfarenhet av marknadsföring eller information från företag eller organisation som offentliga sektorn, industri, tjänste- eller mediabranschen.Erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar är ett önskemål.Gärna god kompetens och erfarenhet från transportsektorn.Akademisk eller likvärdig utbildning med inriktning mot information eller marknadsföring är en fördel.Som person är du kommersiell, en god kommunikatör, kreativ, energisk samt en mycket bra coach och ledare. .
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Carlson
013-20 42 20