OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet söker en kommunikationschef med goda ledaregenskaper.Du ska leda arbetet på Kommunikationsenheten som består av två funktioner; Information och marknad och Kundcenter.På enheten arbetar ett trettiotal personer, varav en underställd chef.Tjänstgöringsort är Gävle.Arbetsuppgifter *Att i nära samarbete med kommunikationsdirektören utveckla Lantmäteriets kommunikationsverksamhet.*Leda, planera och genomföra enhetens uppdrag.Det innebär bl.a. ansvar för webb och intranät, kommunikationsplanering och varumärkesarbete.Vidare ansvar för Kundcenters verksamhet som består av telefoni, reception, shop och kundcenter.Kundcenter leds av en funktionschef.*Ansvara för enhetens verksamhetsplan, budget och uppföljning.Önskvärda kvalifikationer *Högskoleutbildning inom kommunikationsområdet, eller motsvarande.*Du bör ha en bred bas av kunnande inom kommunikationsområdet.*Vi behöver skarp, strategisk kompetens varför du bör ha lång erfarenhet av att arbeta med kvalificerade, strategiska frågor.*Vi vill att du har flera års erfarenhet av varumärkesarbete och profilering.*Du är en god ledare med intresse för personalarbete.Du har flera års erfarenhet av arbetsledning.*Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor är meriterande.*Som person är du lyhörd, självständig med eget driv.*Eftersom arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, är mycket god samarbetsförmåga en förutsättning för att lyckas med uppdraget.*Humor är ett plus.Övrig information Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.Ansökan Sök jobb hos oss via länken "Ansökan via extern webbplats" under rubriken "Ansökan" nedan.Om du istället väljer att skicka den per brev, märk då kuvert och ansökan med referensnummer 302-2009/1428 och skicka till Lantmäteriet, 801 82 Gävle senast den 5 juni 2009.Handlingar per brev skannas.För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.