OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skulle du vara intresserad av ett spännande och varierande uppdrag där du får arbeta såväl operativt som strategiskt med interna kommunikationsutmaningar? Är du dessutom en drivande person som tycker om att motivera och engagera dina medarbetare? Just nu finns en ledig tjänst som vikarierande kommunikationschef hos en av våra kunder, en av landets storbanker.
Om tjänsten
Perido är på jakt efter en kommunikationsansvarig till vår kund. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig fram till början av augusti 2021, med placering i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikationschef kommer du få använda och utmana din kreativitet när du utvecklar och implementerar nya strategier för bankens interna kommunikation. I rollen kan du vänta dig högt tempo, mycket interna samarbeten men framför allt varierande och roliga arbetsdagar. Du kommer bland annat:
· Driva, utveckla och samordna bankens interna kommunikationsarbete
· Ge stöd till bankens ledning och stötta chefer i kommunikationsfrågor
· Till viss del själv skapa content för de interna kanalerna
Dina egenskaper
För att lyckas här är det viktigt att du är en god strateg som använder dina kunskaper för att skapa effektiva interna kommunikationsinsatser anpassade efter banken och projektens olika mål. Den här rollen innebär mycket beslutsfattande, därför tror vi att du som söker har erfarenhet av och känner dig trygg med det från tidigare liknande arbete. Du är duktig på att skapa och etablera nya kontaktnät, har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och kan prioritera i valet mellan dem. Du kan vidare samarbeta med andra och är duktig på att coacha och motivera dina medarbetare. Dessutom har du tidigare praktisk erfarenhet av att skapa intresseväckande innehåll, i form av text och bild och kan på ett ödmjukt sätt vara kravställande och förmedla dina visioner.
Låter detta som den rätta utmaningen för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Minst 4 års erfarenhet som kommunikationschef eller liknande
· Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller liknade
· Tidigare erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete i digitala kanaler
· Tidigare erfarenhet av att leda grupper
· Goda kunskaper i Adobes program
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-08-06. Tillträde 2020-05-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31690 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu