OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya Kommunikationschef som brinner för modern kommunikation? Som kommunikationschef för Friskis&Svettis Riks arbetar du med ett av Sveriges starkaste varumärken i en prestigelös kultur med hög kompetens och stort engagemang.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som Kommunikationschef leder och ansvarar du för kommunikationsteamet som arbetar med en stor bredd av kommunikativa insatser vilket din erfarenhet speglar. I rollen ansvarar du för att implementera och driva långsiktiga kommunikations- och marknadsstrategier i syfte att stärka Friskis&Svettis som varumärke. Det finns ett behov av att vidareutveckla både den externa och interna kommunikationen i organisationen, och där kommer du som kommunikationschef att spela en viktig roll.
Ditt uppdrag är att arbeta nära Friskis&Svettis 160 ideella idrottsföreningar där kommunikationsteamet förväntas stötta och ge god support i form av exempelvis relevant och uppdaterat kommunikations- och marknadsunderlag.
Som ledare är ditt uppdrag att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att leverera en effektfull kommunikation genom relevanta kanaler, målgrupper, budskap och metoder. Det tror vi att du lyckas med genom att coacha dina medarbetare, prioritera bland aktiviteter och uppmärksamma viktiga insatser.
Du arbetar långsiktigt med planering och omvärldsbevakning och trivs med både operativa och strategiska inslag i ditt arbete. Du rapporterar till Generalsekreteraren och ingår i ledningsgruppen där du bidrar med din kompetens inför strategiska vägval.
Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har flera års erfarenhet och kompetens inom kommunikationsområdet vilket inkluderar strategiskt, konsultativt och operativt kommunikationsarbete samt en vana av att arbeta inom dagens digitala medielandskap. Du är en erfaren beställare och har en egen ”vass penna”. Din förmåga att leda andra är god och vi ser gärna att du har några års erfarenhet som chef med personalansvar.
Som ledare är du trygg, engagerad, driven och prestigelös och har en god tillit till dina medarbetares kompetens. Vidare behöver du vara modig, tydlig och har lätt för att skapa goda relationer då stora delar av arbetet förutsätter nätverkande internt och externt. Utifrån ett strategiskt tänk planerar, organisera och prioritera du arbetet på ett effektivt sätt för att nå bästa resultat. Har du tidigare arbetat inom eller engagerat dig i en idéburen organisation ser vi det som meriterande.
Ansökan:
Välkommen att visa intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev om varför du ska bli Friskis&Svettis Riks nya Kommunikationschef via signerarekrytering.se. Vi tar helst emot din ansökan så snart som möjligt, men allra senast den 7 juni. Eventuella frågor besvaras av Signeras konsulter Marina Sjölin, tel. 070-744 70 60 eller Priscilla Paulin, tel. 070-456 63 65.
Om Friskis&Svettis:
Friskis& Svettis verksamhetsidé ”Lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalité för alla” är kärna i verksamheten. Tillsammans är vi 160 ideella idrottsföreningar med totalt 575 430 medlemmar som engagerar och förändrar. Det har vi gjort sedan 1978 – och vi har bara börjat.
Friskis&Svettis Riks är föreningarnas förening. Riks finns för att främja rörelsens och medlemsföreningarnas gemensamma intressen och för att förvalta och utveckla Friskis&Svettis idé. Träningsutveckling, våra egna utbildningar, kommunikation, gemensam IT och web samt externa samarbeten är viktiga verksamhetsområden för Friskis&Svettis Riks. Riksorganisationen driver opinionsbildning och har det övergripande ansvaret för det gemensamma varumärket. Välkommen att läsa mer HÄR