OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Arbetsbeskrivning
Du tillhör kanslienheten och kommer att arbetsleda en kommunikatör. Förutom verksamhetsansvar ingår även budgetansvar. I din roll rapporterar du till kommundirektören. Som kommunikationschef är du ansvarig för kommunens övergripande kommunikation och i uppgiften ingår att ge operativt och strategiskt kommunikationsstöd till såväl kommunledning som till alla övriga verksamheter. Det innebär bland annat att arbeta med intern och extern kommunikation i form av arbetsgivarvarumärke, webbutveckling, nyhetsartiklar, pressfrågor, strategisk rådgivning, kriskommunikation samt olika kommunikationsprojekt.
Du motiverar och engagerar dina kollegor i det dagliga arbetet, både i strategiska och operativa frågor. I arbetsuppgifterna ingår även att övergripande ansvara för kommunens samtliga kanaler, att stärka och utveckla kommunikationsstödet till våra verksamheter, upprätta strategier och planer samt följa upp och utvärdera kommunikationsinsatser och att vara en del i kommunens krisledningsgrupp.
Kvalifikationer
Du som söker har akademisk examen inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vidare krävs det att du har flerårig erfarenhet av kommunikation, gärna i en ledande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation.
Du är en person som med tydligt och coachande förhållningssätt främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär, du är prestigelös och dynamisk i ditt arbetssätt. För att trivas i rollen behöver du känna trygghet i att arbeta med flera olika uppgifter samtidigt, samt att arbeta både strategisk och operativt. Du finner glädje i att vara ett stöd till andra och att utveckla organisationen som helhet. Samverkan är en självklarhet för dig och du har lätt för att skapa nya kontakter samt bygga goda relationer med medarbetare, chefer och förtroendevalda.
Anställningvillkor
Tillsvidare, heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-03-01
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund