OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.
Här på kommunikationsavdelningen arbetar vi för att skapa attraktiva och kommunikativa verksamheter i framkant tillsammans med kompetenta och motiverade kollegor. I Sundbybergs stad har du möjlighet att påverka och utvecklas genom att bidra med din kompetens och engagemang.
Som kommunikationschef ansvarar du för att leda och samordna stadens övergripande kommunikationsplanering och genomförande, både internt och externt. Du har ett strategiskt ägarskap för stadens kommunikationskanaler och kommunikationsprocesser samt stadens varumärke. Inom kommunikationsavdelningen organiseras även stadshusets reception och kontorsservice.
Sedan årsskiftet har Sundbybergs stad en ny organisation där vi har en fortsatt spännande förändringsresa framför oss i byggandet och utvecklandet av verksamheten. Tillsammans med medarbetarna kommer du att vidareutveckla organisation och arbetssätt samt som en del av förändringsarbetet etablera stadens framtida kontaktcenter. Du rapporterar till biträdande stadsdirektören som leder sektorn för ledning och samordning.
Dina arbetsuppgifter är att leda och följa upp avdelningens medarbetare, verksamhet och budget. Tillsammans med dina medarbetare utvecklar och effektiviserar du våra processer som stöd till verksamhet och uppdragsgivare. Du ingår i sektorns ledningsgrupp där du deltar aktivt med att bidra till helheten för sektorn och staden. Du kommer att leda och ingå i olika projekt och nätverk med såväl interna som externa kontakter, där du bidrar med din kompetens och företräder staden.
Vi vill att du har relevant högskoleexamen och flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete på ledningsnivå, gärna i offentliga sektorn. Du har erfarenhet av att vara chef över kvalificerade medarbetare och gärna även av att leda genom andra. Du behöver ha gedigen kunskap inom hela kommunikationsområdet samt god förståelse för kommunikationens betydelse i politiskt styrda organisationer. Har du även erfarenhet av verksamhet kopplat till kontors- och/eller medborgarservice är det meriterande.
Som person är du förtroendeingivande och bra på att skapa relationer och samarbeta med andra. Du agerar på eget initiativ, är lösningsorienterad och tar ansvar för resultat med hög kvalitet. Du är trygg och stabil, även under press, med förmåga att planera och prioritera med gott omdöme. Du motiveras av att andra lyckas och stimuleras av att hitta bra lösningar för helheten.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 10 maj 2022. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.