OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Vi erbjuder nu ett spännande uppdrag på vår Skadeavdelning! Vi söker en kommunikationscoach som vill vara med att utveckla och effektivisera vår muntliga och skriftliga kommunikation på avdelningen. På en marknad där försäkringsbolagens utbud starkt påminner om varandras är det i kundmötet vi ska utmärka oss och vara unika. För att vi ska lyckas med detta är vårt sätt att kommunicera av stor betydelse och här blir du en viktig spelare.
Tjänstens placering är i Göteborg.
Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa och hållbar prestation. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.
Om jobbet
Din roll är att tillsammans med skadeavdelningens medarbetare utveckla vår skriftliga och muntliga kundkommunikation. Vi arbetar idag utifrån en fastställd process för vår muntliga kommunikation. Och en stor del av dina arbetsuppgifter kommer vara att medlyssna och coacha avdelningens medarbetare vid kundsamtal. I uppdraget ingår även att arbeta med vår skriftliga kommunikation. Du samordnar avdelningens arbete med olika textmallar och är bollplank åt våra medarbetare för hur vi skriver. Du kommer även ha ansvar för viss utbildning när det gäller den skriftliga kommunikationen. Som coach inspirerar, hjälper och motiverar du våra medarbetare att utveckla sin kommunikation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för fantastiska kundmöten och förstår vikten av en professionell kommunikation. Du har utbildning och erfarenhet inom kommunikation, pedagogik eller coaching. Vi ser gärna att du har vana och förståelse för hur man arbetar med ett kundsamtals olika faser. Du behöver vara en god skribent och utövare av klarspråk, det vill säga att skriva med ett vårdat, enkelt och begripligt språk. För uppdraget krävs att du har förmåga att engagera och inspirera din omgivning. Du är pedagogisk, kommunikativ och lyhörd i dina relationer. Din drivkraft är att lyfta och motivera andra.
Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Skadechef, Maria Wång Henriksson, 0703-99 23 87
HR affärspartner, Bette Mellgren, 0705-39 11 42
Facklig kontaktperson, Per Josefsson, 031-63 80 16
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10