OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen
Landstinget i Uppsla län – Här växer kunskap och människor. Landstinget är en av länets största arbetsgivare med ca 11 000 medarbetare. Vi hjälper alla i länet att vara friska och må bra. Vår huvudverksamhet är hälso- och sjukvård men vi skapar också förutsättningar för ett gott liv i länet genom kollektivtrafik, kulturliv och en hållbar regional utveckling.
Vi kan erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag, med omväxlande arbetsuppgifter. Detta inom en verksamhet där möjligheterna är många – och där den samlade kompetensen är lika bred som djup.
Dina arbetsuppgifter
Du har ett ansvar för den övergripande strategiska kommunikationen i landstinget. Du, tillsammans med din avdelning, initierar idéer, utvecklar och planerar kommunikation i syfte att öka kunskapen om vad landstinget är och erbjuder till våra länsinnevånare, samarbetspartners, potentiella medarbetare och andra intressenter. Du ska också säkerställa en god intern kommunikation där ett nära samarbete med HR är självklart. Avdelningen ger stöd och råd i kommunikations- och mediefrågor, bevakar, förmedlar och sprider nyheter, hjälper verksamheten att planera sin kommunikation och deltar i olika projektarbeten. I uppdraget ingår att utveckla och förvalta landstingets webbplatser och kanaler i sociala medier. Avdelningen svarar också för kompetensutveckling i landstingets gemensamma kommunikationsfrågor.
Du arbetar på uppdrag av landstingsledningen, rapporterar till landstingsdirektören och ingår i koncernledningen. Du har ett övergripande ansvar för ledning, planering, ekonomi och personal för din verksamhet. Din placering är landstingets ledningkontor och på avdelningen arbetar idag sex personer.
Din kompetens
Vi söker dig som har relevant examen inom kommunikationsområdet. Du har god erfarenhet av att leda och utveckla kommunikationsfrågor på en strategisk nivå, gärna inom offentlig sektor då förståelsen för att arbeta i en politiskt styrd organisation är en fördel. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med kommunikation i förändringsprojekt och en förmåga att se och nyttja de kanaler, nya som traditionella, som krävs för en god utveckling av landstingets kommunikation, såväl internt som externt. En fördel är om du har kunskap och erfarenhet av e-tjänsteutveckling.
För att klara uppdraget, tror vi att du är tydlig och kommunikativ, har vana att samarbeta med olika personer på olika nivåer och har en förmåga att engagera och entusiasmera. God social kompetens och förmåga att bygga relationer och skapa kontaktnät, såväl internt som externt är andra egenskaper som vi värdesätter.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat på ett år.
Frågor och ansökan
Har du frågor om tjänsten kontakta, landstingsdirektör Eva Ljung, 018-611 65 88
Facklig representant kan nås via landstingets växel, 018-611 65 88
Välkommen med din ansökan och CV senast den xxxx. Glöm inte att ange referensnummer: CK35/2013
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare